شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

مسیح علوی: اگر بیننده ثابت سریال تلویزیونی سیما باشید متوجه شده‌اید که در میان مجموعه‌های ایرانی که اکنون از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود مجموعه راه بی‌پایان توانسته از همان ابتدا، مخاطبان را جلب کند.

موضوع داستان که زد و بندهای پشت پرده دنیای تجارت را با ظرافت خاصی پیش کشیده، با چاشنی یک رابطه عاطفی- احساسی در قالب بازی‌های قابل قبول، این سریال را به یکی از موفق‌ترین نمونه‌های مجموعه‌های دارای موضوع خاص تبدیل کرده است.[گفت‌وگو با اسعدیان کارگردان سریال راه بی‌پایان]

برای پی بردن به این موضوع کافی است تا تصور کنید که این سریال با همین مجموعه کارگردانی و بازیگری ها قرار بود تنها راوی موضوع «پول‌شویی» و روابط «مافیایی» باشد. آن وقت ممکن بود سرنوشتی که گریبانگیر خیلی از مجموعه‌های دارای موضوع‌های خاص شده، گریبان «اسعدیان» و راه بی‌پایانش را هم بگیرد. این اتفاق تاحدودی برای قاسم جعفری در پول کثیف رخ داده است.موضوع سریال اگرچه چاشنی یک رابطه عاطفی را با خود به دنبال می‌کشد، اما به نظر می‌رسد در پاره‌ای اوقات این چاشنی آن‌قدر تند و گزنده یا تلخ می‌شود که بیننده را از ادامه مأیوس کند.

به‌جز این اسعدیان در جریان ساخت این مجموعه موضوعاتی مانند؛ اعتیاد  «مینا»، خواهر «منصور» به حشیش و دیالوگ‌های او با «منیر خانوم»- محبوبه بیات-  صاحب‌کارش و مشتریان و دوستان فاسدی که دارد را پیش می‌کشد. یا اتفاق ملموس رخ داده در جریان رابطه «غزل»- آزاده صمدی- با منصور است؛ هرچند کارگردان با تعجیل این رابطه را شتاب‌زده کرده است.

با تمام این احوال، گرچه می‌توان برای موضوعات روز، چنین سریالی را به عنوان یک ملاک موقعیت ذکر کرد اما نباید از مشکل همیشگی سریال‌های تلویزیونی یعنی افزایش بی‌مورد زمان غافل شد؛ نکته‌ای که حتی گریبان اسعدیان را هم گرفته و او را مجبور کرده در کنار خلق قصه اصلی، متوسل به داستانک‌های فرعی شود که اگر نبودند چندان به کلیت آن آسیبی نمی‌رساند.

کد خبر 28140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز