با تصویب شورای بورس و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد فطانت‌فرد به‌عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

بورس

به گزارش همشهري، اعضاي شوراي بورس در جلسه عصر روز دوشنبه‌خود، با قدرداني از تلاش‌هاي گسترده علي صالح‌آبادي در مدت حدود 9سال تصدي رياست سازمان بورس و اوراق بهادار و با توجه به انتصاب او به‌عنوان مديرعامل بانك توسعه صادرات، با استعفاي صالح‌آبادي از سمت رياست سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت و محمد فطانت‌فرد را، به‌عنوان رئيس جديد اين سازمان، تعيين كردنـد.

  • مشاور وزير در حـوزه بازار سرمايه

از سوي ديگر با حكم وزير امور اقتصادي و دارايي، علي صالح‌آبادي به سمت مديرعامل بانك توسعه صادرات منصوب شد. وزير اقتصاد همچنين در حكمي، صالح‌آبادي را به سمت مشاور وزير در حـوزه بازار سرمايه منصوب كرد. علي صالح‌آبادي حدود يك‌دهه، هدايت بازار سرمايه را برعهده داشت.

  • ارزيابي كارشناسان

محمدرضا پورابراهيمي عضو شوراي بورس در ارزيابي دوران مديريت علي صالح‌آبادي در بازار سرمايه گفت: تشكيل شركت‌هاي بورس، فرابورس، بورس كالا، بورس انرژي و نيز ايجاد ابزارهاي مالي ازجمله اقدامات مؤثر صالح‌آبادي در بورس است. محمدرضا پورابراهيمي افزود: صالح‌آبادي از نظر شخصيتي فردي منضبط، متخصص، سالم در حوزه اداري، دلسوز و موفق بود. در طول 9سال گذشته پيگيري‌ها و هماهنگي‌هايي كه صالح‌آبادي با مجموعه‌هاي مرتبط با بازار سرمايه داشت نتيجه‌بخش بود و باعث شد كه بازار سرمايه به جايگاه خوبي در اقتصاد ايران برسد.

عليرضا عسكري‌ماراني مديرعامل سرمايه‌گذاري ملي ايران و كارشناس‌ارشد بازار سرمايه هم گفت: صالح‌آبادي نمره قبولي گرفت، او در يك‌سال اخير به تنهايي شانه خود را زير بار مسئوليتي گذاشت كه همه آن به‌عهده‌اش نبود. عليرضا عسگري ماراني تأكيد كرد: با توجه به مشكلاتي كه به‌ويژه در يك‌سال گذشته گريبان بورس را گرفته بود، صالح‌آبادي از زير بار مسئوليت شانه خالي نكرد، چرا‌كه ريسك‌هاي سيستماتيكي كه از سوي دولت و مجلس در سال گذشته به بازار وارد شد، معاملات بورس را تحت‌تأثير قرار داد و مشكلاتي كه اين دو نهاد ايجاد كردند چوبش را بورس خورد. او تأكيد كرد: با توجه به عملكردي كه صالح‌آبادي در 9سال گذشته از خود به‌جاي گذاشت، چنين ركوردشكني توسط روساي آينده بورس قدري سخت است.

کد خبر 281275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha