شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته شمار آمریکایی‌های طرفدار حمل اسلحه نسبت به حامیان کنترل سلاح افزایش چشمگیری یافته و اکنون ۵۲ درصد از مردم این کشور از آزادی حمل اسلحه حمایت می‌کنند.

gun

به گزارش ایرنا، مرکز پژوهشی «پیو» که این نظرسنجی را در نخستین هفته ماه دسامبر (آذر) انجام داده، در گزارش خود آورده است: شمار طرفداران حمل اسلحه نسبت به نتایج نظرسنجی مشابهی که در آوریل سال 2007 صورت گرفت 20 درصد افزایش یافته و از 32 درصد به 52 درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش، شمار آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی سال 2007 خواهان کنترل دولت بر حمل اسلحه شده بودند از 60 درصد به 46 درصد کاهش پیدا کرده است.

مرکز پژوهشی پیو همچنین یادآور شده است که نزدیک به 60 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی معتقدند حمل آزاد اسلحه از میزان جرائم در کشورشان خواهد کاست.

63 درصد از حامیان حمل اسلحه و کسانی که معتقدند آزادی حمل اسلحه مانع افزایش جرائم می‌شود را مردان و 32 درصد از آنها را زنان آمریکایی تشکیل می‌دهند.

نکته قابل توجه در این نظر سنجی این است که در برابر 62 درصد از سفیدپوستان آمریکایی که از حمل اسلحه حمایت می‌کنند طرفداران سیاهپوست حمل اسلحه 54 در صد گزارش شده است؛ همچنین 41 درصد از سیاهپوستان آمریکایی بر این عقیده‌اند که حمل اسلحه، جان مردم این کشور را بیشتر به خطر خواهد انداخت.

کد خبر 280905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha