همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبات جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی، روز ۲۷ آذر به عنوان روز ملی مقابله با خشونت و افراطی‌گری در تقویم کشور ثبت شد.

به گزارش تسنیم، محمدرضا مخبردزفولی در خصوص مصوبات جلسه اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، با اشاره به نطق رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد در زمینه جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری که با اقبال جهانی مواجه شد، گفت: در همین زمینه شاهد برگزاری کنگره بین‌المللی جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری در تهران بودیم که این موضوع با اتفاق آرا در سازمان ملل به تصویب رسیده بود.

وی افزود: ضرورت داشت تا کشوری که مبدع و مبتکر این پیشنهاد در سطح جهانی بود روزی را در تقویم به این موضوع اختصاص می‌داد. در این خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش شورای فرهنگ عمومی را ارائه کرد که با پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی روز 27 آذر(معادل 18 دسامبر که روز تصویب موضوع در مجمع عمومی سازمان ملل است) و در تقویم ما روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز است که - شهید مفتح نیز یکی از شهدای مقابله با خشونت و افراطی‌گری است - به عنوان روز ملی مقابله با خشونت و افراطی‌گری در تقویم کشور ثبت شد.

کد خبر 280708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha