سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «گاو» داریوش مهرجویی در سلسله جلسات نقد و بررسی "دانشجویان تفکر" در خانه موزه عزت‌الله انتظامی به نمایش درآمد.

گاو در خانه موزه انتظامی

به گزارش ايسنا؛ در این نشست که عصر 17 آذر ماه با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد، مباحثی مانند شکل‌گیری فیلم گاو ، متن و فیلمنامه و تاثیراتش بر جامعه آن زمان ایران مورد نقد و بررسی قرار گرفت، مهمانان ویژه این مراسم، دکتر باهر و استادانی چون کریمیان فخار و حسن مهدوی‌فر از استادان دانشگاهی بودند.

داریوش مهرجویی نتوانست در برنامه حاضر شود، اما با این وجود در پایان برنامه جشن زادروز تولد او برگزار شد.

محمود دولت آبادی نویسنده که در فیلم «گاو» به عنوان بازیگر حضور داشته نیز به این برنامه دعوت شد که به دلیل کسالت نتوانست حاضر شود و متن پیامی را ارسال کرد.

در متن این پیام آمده است: «مایه‌ خرسندی است که دانشجویان کشور ما ایران به باور «اندیشیدن» رسیده‌اند از پی‌آمد تجربه‌های سخت ناشی از برخوردهای حسی - عاطفی بیش از نیم قرن اخیر. به این مناسبت‌، متن کوتاه از یادداشت‌های سالیان بس دور خود را‌ در این پیام باز می‌نویسم در این عبارت که آمده است «اندیشیدن را جدی بگیریم. اندیشیدن! آنچه ما کم داریم،‌ مردان‌ و زنانی‌ست که اندیشیدن را جدی گرفته باشند. اندیشیدن می‌باید به مثابه یک کار مهم تلقی بشود. اندیشه ورزیدن. نویسنده‌، هنرورز‌ و انسان به معنای عام نباید - فقط - در بند گفتن باشد. برای گفتن همیشه وقت هست‌؛ اما برای اندیشه ورزیدن و سپس گفتن ممکن است دیر بشود. چنانچه تا همین اکنون هم بسیار دیر شده است. فرایند تجربه‌ها، بودن بهتر و درست‌تر و خردمندانه‌تر از تکرار تجربه‌های گذشته است.»

عزت‌الله انتظامی آقای بازیگر سینما نیز که نقش اصلی فیلم «گاو» را بازی کرده است در این مراسم حاضر نبود؛ مراسمی که در خانه موزه‌اش برگزار شد.

کد خبر 280604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha