سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

نگار شهیددخت: با توجه به مدل‌های متعدد گوشی‌های همراه با سیستم‌عامل‌های گوناگون، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌هایی که هنگام خرید تلفن همراه به سراغ‌تان خواهد آمد، پیدا کردن بهترین گزینه مطابق نیاز و سلیقه شما و البته با قیمت مناسب است.

گوشی موبایل

 در حال حاضر گزينه‌هاي متنوعي از تلفن‌هاي هوشمند با قابليت‌ها و برندهاي مختلف در بازار فروخته مي‌شود كه ممكن است خدمات تقريبا يكساني ارائه كنند اما عملكرد هر يك در ارائه اين خدمات متفاوت است. هرچند ديگر هزينه‌هاي بالا براي گوشي چندان منطقي به‌نظر نمي‌رسد؛ چراكه ساده‌ترين گوشي‌هاي امروز نيز خدمات هوشمند مناسبي را ارائه مي‌دهند. پيش از خريد فقط و فقط به نياز خود بينديشيد. تلاش كنيد كه به هيچ وجه اسير تبليغات رنگارنگي كه ما را احاطه كرده‌اند، نشويد. وقتي به نياز خود آگاهي كامل داشته باشيد، مي‌توانيد بهتر از هر متخصصي در بازار به خريد بپردازيد. موارد زير از مسائل مهمي است كه بايد پيش از خريد يك تلفن به آنها توجه كنيد.

صفحه نمايش

با يك نگاه ساده به صفحه نمايش يك تلفن هوشمند مي‌توانيد به راحتي از روشني، دقت و زواياي ديد آگاه شويد تلفني كه مقدار PPi (تعداد پيكسل‌ها درهر اينچ) آن بالا باشد، وضوح تصوير بيشتري دارد. نمايشگر‌هاي AMOLED در نور آفتاب خوب عمل مي‌كنند و رفلكس كمي دارند. بنابراين اگر قصد داريد از گوشي خود در نور زياد استفاده كنيد بهتر است تلفن با نمايشگر AMOLED تهيه كنيد. همراه بودن ويژگي‌هاي AMOLED/IPS به اين معني نيست كه صفحه نمايش شما بهتر از AMOLED تنهاست؛ زيرا هر ويژگي، برتري‌هاي خاص خود را دارد. در صفحات آمولد سطح رنگ سياه بهتر است اما وجود IPS زواياي ديد بهتري را ارائه مي‌دهد.

دوربين

اگر شما هم جزو دسته‌اي هستيد كه تمايل داريد با گوشي خود عكس‌هاي زيادي بگيريد، حتما به مشخصات فني دوربين گوشي توجه كنيد. در اين صورت سعي كنيد گوشي‌اي تهيه كنيد كه دوربين آن حداقل 5 مگاپيكسل باشد. گوشي‌هايي با رزولوشن 8 و 12مگاپيكسل نيز در بازار موجود هستند ولي مگاپيكسل بيشتر صرفا به‌معناي دوربين بهتر نيست. اگر به عكاسي با دوربين موبايل علاقه‌منديد توجه كنيد كه دوربين موبايل شما حتما مجهز به فلش‌دوتايي LED يا فلش Xenon باشد. در اين صورت كيفيت عكس‌‌هايي كه در شب مي‌گيريد نيز قابل‌قبول خواهند بود. اگر مكالمه تصويري برايتان مهم است بهتر است به دوربين جلوي گوشي نيز توجه بيشتري كنيد. قوي بودن مشخصات دوربين عقب گوشي الزاما به‌معناي مكالمه تصويري مناسب نيست.

پردازشگر

در تلفن هوشمند، پردازشگر مهم‌ترين نقش را ايفا مي‌كند. البته اهميت اين بخش نيز باز بستگي به نياز شما دارد. اگر انتظار داريد تلفن‌تان در حد يك كنسول بازي در خدمت‌تان باشد، پس مدلي را انتخاب كنيد كه پردازشگر بهتر با تعداد هسته‌هاي بيشتر داشته باشد. با افزايش تعداد هسته‌ها كارايي نيز افزايش مي‌يابد. از خريد تلفني كه پردازنده آن «ARM» است خودداري كنيد؛ زيرا به‌زودي بيشتر برنامه‌ها و حتي خود گوگل از آن پشتيباني نخواهند كرد.

حافظه

ميزان حافظه داخلي بسيار اهميت دارد و چيز ديگري كه بيش از آن بااهميت است، ميزان حافظه رم است، زيرا اين فضاي رم است كه به شما تجربه‌اي روان از كار با گوشي هديه مي‌كند.براي اينكه بتوانيد از گوشي اندرويدي خود به راحتي و بدون توقف استفاده كنيد، به يك رم حداقل يك گيگابايت نياز داريد. البته باز هم ميزان دقيق آن بستگي به پردازشگر، رزولوشن صفحه و كاربرد شما دارد. حافظه رام يا همان حافظه فقط خواندني با حافظه داخلي فرق دارد. رام كل حافظه را شامل مي‌شود و همانطور كه از نامش پيداست قابليت نوشتن روي آن وجود ندارد. اين حافظه در اختيار دستگاه شماست و براي نخستين‌بار زمان نصب سيستم عامل اطلاعات روي آن قرار گرفته و تغيير نمي‌كنند.

باتري

معمولا قدرت باتري هر گوشي در مشخصات فني آن با واحد ميلي‌آمپر ساعت (mAh) عنوان مي‌شود. اين عدد به‌صورت تئوري نمايشگر قدرت باتري است ولي در عمل آنچه عمر باتري را معين مي‌كند، نحوه استفاده شما از گوشي است؛ به‌طور مثال اگر Wi-Fi گوشي را روشن كنيد، باتري آن خيلي زودتر از حالتي كه Wi-Fi خاموش است، مصرف مي‌شود. توجه كنيد كه موبايل‌هايي با باتري 1500ميلي آمپر به‌طور معمول تا 2 بار در طول روز شارژ مي‌شوند (البته بسته به استفاده شما و سايز نمايشگر نيز دارد). صفحه نمايش بزرگ‌تر، باتري پرقدرت‌تر نيز مي‌خواهد. پس اگر موبايلي انتخاب كرده‌ايد كه صفحه نمايش آن 5/4 اينچ است، بايد باتري آن بيش از 2000ميلي آمپر باشد. تا آنجا كه امكان دارد از خريد مدل‌هايي كه باتري آنها ثابت است و امكان در آوردن باتري وجود ندارد خودداري كنيد؛ زيرا در شرايط بحراني خاموش كردن گوشي دشوار خواهد بود.

سيستم عامل

براي بسياري از افراد، انتخاب يك گوشي هوشمند مناسب به سيستم عامل آن بستگي دارد. مي‌توان گفت سيستم عامل يك گوشي هوشمند، قلب آن محسوب مي‌‌شود. ممكن است همه سيستم‌عامل‌هاي گوشي‌هاي هوشمند امكانات مشابهي مثل اتصال به اينترنت داشته باشند اما هر كدام از آنها نقاط ضعف و قوت مخصوص به‌خود را دارند. سيستم عامل رايج گوشي‌هاي هوشمند در حال حاضر IOS اپل، اندرويد گوگل و ويندوز فون مايكروسافت هستند. درآخر اين چند نكته را نيز هيچ‌گاه فراموش نكنيد.

اپليكيشن Twilight  دوستدار چشمان شما!

اگر از آن دسته افرادي هستيد كه از تلفن هوشمند اندرويدي‌تان براي مطالعه متون و وب‌گردي استفاده مي‌كنيد و ساعات زيادي از روز را در حال كار با تلفن هوشمندتان هستيد، اگر به سلامت چشمان‌خود اهميت مي‌دهيد و به مضرات استفاده طولاني مدت از تلفن يا تبلت براي مطالعه، وب‌گردي و... و آسيب‌هاي احتمالي آن به چشمان‌تان آگاهيد، به كمك Twilight مي‌توانيد پروفايل‌هاي متنوعي را براي انجام امور مختلف ساخته و از آنها بهره بگيريد. مي‌توانيد دماي رنگ، شدت اعمال تغييرات و ميزان تيرگي نمايشگر را به همراه موقعيت جغرافيايي تنظيم كرده و سپس پيش‌نمايشي از تغييراتي كه نمايشگر تلفن يا تبلت شما در طول روز خواهد داشت را ببينيد. مثلا مي‌توانيد مشخص كنيد كه اگر در آفتاب مشغول كار با تلفن بوديد، شرايط نور و رنگ و تيرگي به چه صورت باشد. درصورتي كه اپليكيشن Sleep كه يك اپ آلارم پيشرفته براي اندرويد است را نصب كرده باشيد، Twilight در الگوريتم خود براي اعمال تغييرات در تنظيمات نمايشگر، زمان خواب و بيدار شدن شما را نيز درنظر مي‌گيرد.

اپليكيشن Transparent Screen راه برو پيامك بزن

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه حين راه رفتن در خيابان با تلفن همراهتان كاري داشته باشيد يا بخواهيد يك پيامك براي كسي بفرستيد ولي اين‌كار بسيار دشوار است؛ چون حين راه رفتن و پيامك نوشتن بايد مراقب باشيد كه زمين نخوريد يا با كسي برخورد نكنيد. اپليكيشن Transparent Screen كه هم براي گوشي‌هاي اندرويد و هم آي او اس قابل دانلود است از دوربين پشت گوشي استفاده مي‌كند و محيط جلوي شما را با استفاده از دوربين گوشي به‌طور لحظه‌اي تصويربرداري مي‌كند و در پس‌زمينه گوشي شما قرار مي‌دهد. به‌طوري كه شما هم مي‌توانيد تصوير جلوي گوشي خود را ببينيد و هم اس‌ام‌اس خود را تايپ كرده و يا حتي با گوشي كار كنيد طوري كه به هيچ جا هم برخورد نكنيد!

اپليكيشن clapmera دست بزن عكس بگير

اگر تا به حال از تايمر اتوماتيك براي عكس گرفتن استفاده مي‌كرديد از اين به بعد براي عكس گرفتن كافي است دست بزنيد و عكس بگيريد.
كلپمرا (Clapmera‌) نام اپليكيشني است كه كاربران با آن مي‌توانند به آساني با دست زدن از خود عكس بگيرند. با نصب و اجراي اين برنامه به محض دست زدن درواقع دستور گرفتن عكس را صادر مي‌كنيد و مي‌توانيد عكس‌هايي جذاب و ديدني ثبت كنيد. كلپمرا 2 ويژگي براي تنظيم دارد:
حساسيت: با اين ابزار مي‌توانيد مقدار دقت به صداي دست زدن را تنظيم كنيد.
فاصله زماني: با اين ابزار مي‌توانيد فاصله زماني از لحظه‌اي كه دست مي‌زنيد تا عكس گرفته شود را تنظيم كنيد.
اين اپليكيشن مخصوص سيستم عامل IOS است.

8 نكته‌اي كه بايد بدانيد

از خريدن گوشي‌هاي بدون جعبه خودداري كنيد.
شماره سريال جعبه و گوشي بايد همخواني داشته باشد.
گوشي‌هاي نو را از نمايندگي‌هاي اصلي كه در سطح كشور فروشگاه دارند تهيه كنيد تا در هنگام برخورد با مشكل، به راحتي گوشي خود را تعمير و يا تعويض كنيد.
در زمان خريد گوشي‌هاي نو حتما به نوع گارانتي و تاريخ شروع آن دقت كنيد.
از تاريخ شروع گارانتي ترجيحا بيش از 2 هفته نگذشته باشد.
شماره سريال حك شده روي گوشي و روي كارت گارانتي حك شده بايد همخواني داشته باشند.
درصورتي كه گوشي موردنظر شما كار كرده است و يا از گارانتي آن مطمئن نيستيد و مي‌خواهيد بدانيد اين گوشي واقعا در چه تاريخي توليد شده است، از اين روش پيروي كنيد:كد #92702689#* را بعد از روشن كردن گوشي وارد كنيد در اكثر مدل‌هاي تلفن همراه سريال و تاريخ ساخت گوشي را به شما مي‌دهد.
واي‌فاي و بلوتوث گوشي خود را حتما تست كنيد تا از سلامت آن اطمينان پيداكنيد.

زنده از مانيتور من www. screenleap. com

خيلي وقت‌ها پيش آمده كه بخواهيد يك موضوع يا مشكل را با دوستانتان به‌صورت آنلاين در ميان بگذاريد و براي اين كار مجبور باشيد كه تصوير صفحه مانيتورتان را به آن فرد نشان بدهيد. براي اين كار ديگر مجبور نيستيد از صفحه مانيتور عكس بگيريد، فقط كافي است يك مرورگر جديد داشته باشيد تا اين سايت تصوير مانيتور شما را به‌صورت زنده با دوست‌تان به اشتراك بگذارد! شما مي‌توانيد وارد سايت screenleap شويد و روي دكمه سبز كليك كنيد، خيلي ساده شما را مرحله به مرحله راهنمايي مي‌كند تا تصوير مانيتورتان را به اشتراك بگذاريد.

ارسال كنيد، به اشتراك بگذاريد، ذخيره كنيد www. Senditz‌. com

با اين سرويس قادر خواهيد بود فايل‌هاي حجيم خود را براي ديگران ارسال كنيد. سندايتز امكان ارسال فايل و فولدر تا حجم يك ترابايت (۱۰۰۰گيگا بايت) را به شما مي‌دهد آن هم به‌صورت كاملا رايگان. كار كردن با اين ابزار بسيار راحت است؛ فايل‌ها و فولدرهايي را كه مي‌خواهيد براي ديگران ارسال كنيد يا به اشتراك بگذاريد انتخاب كرده، آدرس ايميل فرستنده و گيرنده را وارد كنيد و گزينه ارسال را انتخاب كنيد. در نهايت علاوه بر ارسال ايميلي به گيرنده، لينكي به شما داده خواهد شد كه مي‌توانيد آن را با ديگران نيز به اشتراك بگذاريد.

کد خبر 280562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha