دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

مشاور رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه این سازمان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از واگذاری جزیره آشوراده کرد، گفت: درنهایت محیط‌زیست به گردشگری باخت و زور مسئولان محیط‌زیست به دولت نرسید.

جزیره آشوراده

 اسماعيل كهرم در گفت‌وگو با مهر افزود: به هيچ عنوان صنعت گردشگري با حفاظت محيط‌زيست جور در نمي‌آيد. وي با بيان اينكه آشوراده دروازه پناهگاه حيات‌وحش ميانكاله است، اظهار داشت: ميانكاله نخستين سايتي است كه با حضور دانشمندان تراز اول جهان حدود ۵۰ سال پيش عضو كنوانسيون رامسر شد و از نظر حفاظتي پناهگاه حيات وحش، درجه حفاظتي بالاتري نسبت به منطقه حفاظت شده دارد. به اعتقاد وي، واگذاري مديريت اين منطقه براي توريسم به‌معناي ساخت هتل‌هاي ۲۰طبقه، هجوم جمعيت و درخواست‌هايي مانند ساخت تله كابين، جت اسكي، افزايش آلودگي‌ها، افزايش سروصدا، تجمع زباله‌ها و ورود پساب‌ها به تالاب و هجوم انواع ماشين‌ها و درخواست براي پاركينگ و... است. كهرم با بيان اينكه با واگذاري ميانكاله براي گردشگري از همين حالا بايد اين منطقه را شهري با جمعيتي معادل ۳ميليون نفر تصور كرد، گفت: اطمينان دارم كه در آينده از محيط‌زيست اين منطقه چيزي باقي نمي‌ماند.

محيط‌زيست براي دولت يازدهم هم اولويت ندارد

وي با اشاره به اظهارات زيست‌محيطي رئيس‌جمهور در سخنراني‌هاي مختلف، اظهار داشت: متأسفانه با توجه به اختصاص نخستين مصوبه هيأت‌دولت به نجات درياچه اروميه تصور مي‌شد كه رويكرد دولت يازدهم كاملا زيست‌محيطي است، اما در عمل مشاهده مي‌شود كه محيط‌زيست در اين دولت نيز اولويت ندارد.

كهرم در پاسخ به اينكه متأسفانه مسئولان محيط‌زيست دقيقا همان توجيهاتي را كه مسئولان اين سازمان در دولت قبل براي واگذاري جزيره آشوراده به گردشگري ارائه مي‌دادند، بيان مي‌كنند، گفت: اين مسئله كه واگذاري جزيره آشوراده به گردشگري به‌معناي نابودي محيط‌زيست اين منطقه است كاملا شفاف و روشن است و به هيچ وجه نمي‌توان آن را توجيه كرد. كهرم تصريح كرد: زماني كه دولت بر يك پروژه اصرار دارد مسئولان محيط‌زيست چاره‌اي به جز توجيه كردن ندارند.

 

کد خبر 280437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha