همشهری آنلاین: رزمایش مدیریت بحران زلزله با هدف مدیریت بحران ناشی از حوادث و ایجاد هماهنگی و ارتقاء توانمندی‌های حوزه‌های تخصصی و عمومی قرارگاه پدافند هوایی در مدیریت بحران در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.

سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: این رزمایش به منظور ارتقاء آمادگی میدانی و عملی کارکنان در مقابله با حوادث، بررسی اقدامات ایمنی، حفاظتی، آمادی، ارتباطی و امداد و نجات در سطح قرارگاه پدافند هوایی در زمان بروز حادثه و تقویت اعمال فردی و افزایش نقش عمومی ستادهای تخصصی قرارگاه در مدیریت بحران و همچنین انجام عملیات پدافند غیرعامل در زمان حادثه به مرحله اجرا در آمده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: در این رزمایش پس از گزارش وقوع زلزله ستاد مدیریت بحران در محل حادثه تشکیل و واحدهای کنترل خسارت به محل اعزام شدند و عملیات اسکان اضطراری افراد حادثه دیده و ارائه خدمات پزشکی پشتیبانی و آمادی به مصدومین حادثه انجام شد.

گفتنی است این رزمایش با فرض وقوع زلزله 6 ریشتری و قطع و از بین رفتن زیر ساخت‌های موجود در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، مسدود شدن محورهای مواصلاتی و تخریب آسایشگاه‌های دانشجویی انجام شد و تمام مراحل رزمایش بنابر سناریوی تعیین شده با موفقیت به مرحله اجرا گذاشته شد.

کد خبر 280240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha