همشهری آنلاین: فیلم اکشن و علمی تخیلی «بازی‌های بقاء: زاغ مقلد» توانسته در ۱۰ روز اول اکران خود به فروش جهانی ۴۸۰ میلیون دلار دست یابد.

زاغ مقلد

به گزارش ايسنا؛‌ قسمت اول دنباله مجموعه فیلم‌های علمي تخيلي «بازی‌های بقاء» توانست در هفته‌ای که گذشت 67 میلیون دلار در سینماهای 86 کشور جهان بفروشد تا مجموع فروش جهانی خود را به 480 میلیون دلار ارتقاء دهد.

همچنین این فیلم علاوه بر فتح گیشه بین‌الملل در سینماهای آمریکای شمالی در صدر قرار گرفت و تا کنون فروش 225 دلاری را برای خود ثبت کرده است.

قسمت اول «بازی‌های بقاء: زاغ مقلد» با فروش 8/2 میلیون دلاری این هفته مجموعه فروش خود در سینماهای انگلیس را به 32/8 میلیون ارتقاء داد و با فروش 7 و 3 میلیون دلاری در سینماهای آلمان و استرالیا همچنان صدرنشین فهرست هفتگی فروش این کشورهاست.

دو کشور برزیل و مکزیک نیز در فاصله 10 روز از آغاز اکران بین‌المللی این فیلم توانسته‌اند 65 درصد از مجموع فروش قسمت قبلی از این مجموعه فیلم را بدست آورند.

قسمت جدید این فیلم اکشن و هیجانی که سومین فیلم از مجموعه «بازی‌های بقاء» است، در دیگر کشورهای اروپایی چون فرانسه (5/3 میلیون دلار)، روسیه (2/5 میلیون دلار)، اسپانیا (2/8 میلیون دلار) نیز فروش خوب خود را ادامه داده است.

فیلم «بین‌ ستاره‌ای» جدیدترین ساخته «کریستوفر نولان»‌ با فروش 18 میلیون دلاری برای سومین هفته پیای صدرنشین سینماهای چین شد و فروش خود را در این کشور آسیایی به 106 میلیون دلار رساند.

این فیلم علمی تخیلی در این هفته موفق شد، رقمی بالغ بر 44 میلیون دلار در تمام بازارهای بین‌المللی خود بفروشد تا مجموع فروش بین‌المللی خود را به بیش از 295 میلیون دلار افزایش دهد.

«بین ستاره‌ای» تاکنون فروش فوق‌العاده‌ای در سینماهای کره جنوبی داشته است و در چهارمین هفته نمایش خود در این کشور آسیایی بیش از 60 میلیون دلار فروخته است.

از دیگر بازارهای پرفروش ساخته جدید «نولان» می‌توان به انگلیس (1/8 میلیون دلار)، فرانسه (1/8 میلیون دلار) و آلمان (1/5 میلیون دلار) اشاره کرد.

انیمیشن جدید «پنگوئن‌های ماداگاسکار» محصول جدید کمپانی فاکس نیز با نمایش در 44 بازار بین‌المللی 36 میلیون دلار از محل بیش از 7500 سالن سینما فروخت و مجموع فروش خارجی خود را به 63 میلیون دلار رساند.

فیلم‌های «دختر از دست رفته» ساخته «دیوید فینچر» و «بازی تقلید» نیز تاکنون مجموع فروش خارجی خود را به ترتیب به 174 و 15 میلیون دلار رسانده‌اند.

«خشم» درام جنگی ساخته «دیوید آیر» با بازی «برد پیت» در هفته‌ای که گذشت 7/9 میلیون دلار در 48 کشور جهان فروخت تا مجموع فروش خارجی این فیلم به رقمی نزدیک به 90 میلیون دلار برسد.

قسمت دوم کمدی «خنگ و خنگ‌تر» محصول کمپانی یونیورسال نیز که با بازی «جیم کری» پس داز 20 سال در این کمدی محبوب همراه است، در این هفته 1/1 میلیون دلار در آلمان، اتریش، سوئیس و اسپانیا فروخت تا به مجموع فروش 7/6 میلیون دلار دست یابد.

کد خبر 279792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha