همشهری آنلاین: فرمانده سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن گفت: اقدامات تکاوران دریایی در تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشور و برقراری امنیت کشتی های تجاری و نفتکش های ایرانی در این مناطق قابل قدردانی و ستودنی است.

ناوگروه

ناخدا یکم عرشه ستاد «سیدحسین شریفی نسب» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا با تشریح حوزه و دامنه فعالیت این نیروهای زبده عملیات وی‍ژه دریایی گفت: این تکاوران دریایی در هر جاییکه شرایط محیطی و ماموریت آنها ایجاب کند، براساس دستورالعمل های صادره از سوی مقامات ذیربط در هوا، سطح و زیرسطح حضوری فعال، تاثیرگذار و موفق داشتند.

وی ادامه داد: بدنبال انجام چندین عملیات موفقیت آمیز از سوی تکاوران علیه دزدان دریایی، اقتدار کامل نیروی دریایی راهبردی ایران در آب های آزاد و بین المللی دوردست بیش از پیش به اثبات رسید که پس از آن دیگر دزدان دریایی به ناوگان تجاری و نفتکش های ایران نزدیک نشده و آنها را تهدید نکردند.

ناخدا یکم شریفی نسب افزود: پس از انجام دو عملیات «رعد 1» و «رعد 2» از سوی تکاوران نیروی دریایی برای رهاسازی پرسنل گروگان در چنگال دزدان دریایی در دو کشتی ایرانی و چینی به نام های «سالیس» و «ژین لیان یان گانژ»، این سلسله عملیات موفق موجب تعجب نظامیان سایر قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای حاضر در منطقه خلیج عدن و اقیانوس هند شده است.

وی تصریح کرد: نیروهای فرامنطقه ای و ائتلافی حاضر در مناطق یاد شده همچنان بدنبال رمزگشایی انجام این اقدام هماهنگ و منسجم تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علیه دزدان دریایی هستند که بدون هیچگونه آسیب و با موفقیت کامل در رهاسازی کشتی و گروگان های آن انجام شده است.

فرمانده سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی به آب های آزاد و بین المللی اضافه کرد: تکاوران نیروی دریایی علاوه بر انجام ماموریت های مذکور، وظیفه حفاظت پیرامونی از ناوهای رزمی و پشتیبانی اعزامی به مناطق یاد شده را نیز برعهده دارند.

وی گفت: اکنون تکاوران دریایی در ابعاد سازمانی، نیروی انسانی و همچنین در زمینه آموزش، آمادگی رزمی و مجهز شدن به تجهیزات روز دنیا در سطح بسیار بالایی قرار داشته و برای دفاع از مرزهای آبی و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مناطق پرخطر، ناامن و دریاهای آزاد و دوردست از روحیه بالایی برخوردار هستند.

ناخدا شریفی نسب افزود: تکاوران دریایی حاضر در سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن که زیرمجموعه فرماندهی تکاوران دریایی نزاجا هستند، اکنون در قالب دو گروه عملیاتی بر روی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (جماران) و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران (بوشهر) حضور دارند.

این ناوگروه رزمی ماموریت خود را از 13 آبان ماه و از منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس آغاز کرد و در مسیر انجام ماموریت محوله خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، بندر صلاله، المکلا، راس الفرتاک، راس الکلب، بندر عدن (یمن) و خلیج عدن، امروز(چهارشنبه) وارد کشور جیبوتی شده است.

بندر جیبوتی شهر آفریقایی است که در کنار دریای سرخ واقع شده و این شهر در شبه جزیره ای قرار دارد که خلیج عدن را از خیلج تاجوره جدا می کند.

سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن از ابتدای آغاز ماموریت خود از بندرعباس تا کنون دو هزار و 700 مایل دریایی معادل 5 هزار و 274 کیلومتر را طی کرده است.

کد خبر 278484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha