سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارشی از سازمان ملل که سه‌شنبه منتشر شد و جمعیت جوانان جهان را رکورد ۱.۸ میلیارد نفری تخمین زده است، می‌گوید سرمایه‌گذاری روی آموزش، بهداشت و حفاظت از حقوق جوانان می‌تواند منجر به دستاوردهای اقتصادی قابل توجه در آینده شود.

خبرگزاري آلمان از نيويورک گزارش داد، گزارش وضعيت جمعيت جهاني 2014 که صندوق جمعيت سازمان ملل منتشر کرده، نشان مي‌دهد سرمايه‌گذاري روي جوانان به واسطه توانمندسازي آنها جهت به حداکثررساني فرصت‌هاي شغلي‌شان و بالفعل ساختن توان بالقوه‌شان مي‌تواند عامل شکوفايي اقتصادي و اجتماعي شود.

باباتونده اسوتيمهيم، مدير اجرايي آژانس سازمان ملل در بيانيه‌اي اعلام کرد: جوانان مبدعان، خالقان، سازندگان و رهبران آينده هستند، اما آنها تنها در صورتي مي‌توانند آينده را تغيير دهند که مهارت، سلامت، تصميم‌سازي و گزينه‌هايي واقعي را در زندگي خود داشته باشند.

سرمايه‌گذاري روي جوانان به ويژه در کشورهاي در حال توسعه اهميت دارد که تا 90 درصد جوانان را در خود جاي داده‌اند، گرچه تا 60 درصد جوانان در اين کشورها امکان تحصيل ندارند يا بيکار هستند.

اين گزارش توصيه کرده سرمايه‌گذاري‌ها در همان کودکي صورت گيرد، براي نمونه وضعيت بهداشتي بهبود يابد و واکسيناسيون صورت گيرد.

کد خبر 278288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha