شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

شاخص کیفیت هوای تهران روز یکشنبه۲۵ آبان برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

آلودگی

براساس داده‌هاي دريافتي از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران در 24ساعت گذشته منتهي به ساعت11 امروز شاخص كيفيت هواي تهران در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس قرار دارد. ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون هوا فراتر از حد مجاز بود و شاخص كيفيت هوا به لحاظ آلايندگي اين ذرات باوجود كاهش 15عددي نسبت به روز شنبه روي عدد 109قرار گرفت.

همچنين ميانگين غلظت آلاينده منواكسيد كربن 58، ازن 31 و دي اكسيد نيتروژن 80 بود. همچنين ايستگاه‌هاي فرمانداري شهر ري (منطقه 20) با 159 و پارك قائم (منطقه 18) با 152در شرايط ناسالم و آلوده‌ترين مناطق تهران در 24ساعت گذشته بودند.

محمد رستگاري، معاون نظارت و پايش اداره كل محيط‌زيست استان تهران در اين‌باره گفت: با توجه به شرايط فعلي نيازي به تشكيل نشست كارگروه مواقع اضطرار نيست. اما وي با توصيه به گروه‌هاي حساس جامعه تصريح كرد: افراد مبتلا به بيماري قلبي و ريوي، سالمندان، زنان باردار و كودكان در مناطق ناسالم از فعاليت‌هاي طولاني مدت در فضاي باز خودداري كنند.

در عين حال حسن عباسي، مدير روابط عمومي اورژانس تهران خبر داد كه افزايش آلودگي هواي تهران طي چند روز اخير موجب شد تا ۱۸۵بيمار تنفسي و قلبي 24 آبان  به اورژانس مراجعه كنند. در ارتباط با آلودگي هوا 24 آبان  869نفر به اورژانس مراجعه كردند كه شامل 77بيمار قلبي و 108بيمار تنفسي بودند.

اما فريبا گودرزي، كارشناس سازمان هواشناسي از تداوم غبار محلي تا ۲۴ ساعت آينده در كلانشهر‌ها ازجمله تهران خبر داد. بدين‌ترتيب در شهر‌هاي صنعتي ازجمله اصفهان، قزوين، تبريز، تهران، اراك، كرج، قم و مشهد غبار محلي پيش‌بيني شده است.
همچنين امروز در بيشتر نقاط كشور جوي استوار حاكم است. در سواحل درياي خزر نيز افزايش دما و در اواسط وقت در شمال غرب و غرب كشور بارندگي پيش‌بيني مي‌شود. همچنين در غرب و دامنه‌هاي جنوبي بارش باران خواهيم داشت و فردا گستره بارش‌ها در شمال شرق كشور پيش‌بيني شده است و در روز سه‌شنبه با نفوذ هواي سرد در نيمه شمالي كشور كاهش دما خواهيم داشت. در تهران نيز كاهش دما از فردا آغاز مي‌شود و امشب نيز در ارتفاعات باراني خواهد بود.

کد خبر 277965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha