مردم غزه در ۴ جنگ خونینی که طی یک دهه گذشته ازسرگذرانده‌اند، یک پزشک اروپایی را در کنار خود داشتند که در اصلی‌ترین بیمارستان شهر، هربار مجروحان جنگ را مداوا می‌کرد.

حادثه غزه

دكتر مد گيلبرت نروژي، در جنگ اخير غزه هم كنار مردم اين شهر بود و شاهدان عيني از تلاش شبانه‌روزي او براي مداواي مجروحان اين جنگ حيرت‌زده شده‌بودند. اكنون رژيم صهيونيستي اين پزشك نروژي را براي هميشه از ورود به غزه منع كرده‌است. به‌گفته خود او، 10 روز پيش وقتي مي‌خواسته به غزه برود، از طرف مقامات امنيتي اسرائيل نامه‌اي دريافت كرده با اين مضمون كه به دلايل امنيتي، ورود اين پزشك براي هميشه به غزه ممنوع است. اين در حالي است كه دكتر گيلبرت به بي‌بي‌سي گفته‌است هيچ قانون و مقررات مقرر شده توسط اسرائيل را نقض نكرده و از هيچ خط قرمزي عبور نكرده‌است.

تابستان امسال وقتي غزه در خون و آتش دست و پا مي‌زد، اين پزشك نروژي در توييتر درباره شرايط وخيم درماني و فاجعه در بيمارستان‌هاي غزه اطلاع‌رساني مي‌كرد. اطلاع‌رساني او يكي از منابع مهم آگاه شدن جهان از فاجعه غزه بود و به همين دليل خشم مقامات صهيونيستي را تا آنجا برانگيخته كه اكنون او را براي هميشه به غزه ممنوع‌الورود كرده‌اند. دكتر گيلبرت در يك دهه‌اي كه در غزه مشغول فعاليت‌هاي پزشكي است همواره تأكيد كرده كه از هيچ گروه سياسي حمايت نمي‌كند و تنها واقعيات را به اطلاع جهان به‌ويژه جامعه پزشكي مي‌رساند. او شاهد جنايات اسرائيل در حملات سال‌هاي 2006، 2009، 2012 و 2014 بوده و مجموعه‌اي از اطلاعات درباره اين فجايع در اختيار دارد.

دكتر گيلبرت ديروز در مصاحبه‌اي گفت، اسرائيل از اين اطلاعات مي‌ترسد و به اين خاطر حكم ممنوع‌الورودي مادام‌العمر او را به غزه داده‌است. اين پزشك نروژي يكي از امضا‌كنندگان نامه صدها پزشك جهان در اعتراض به حملات اسرائيل به غزه بود كه در تابستان امسال در نشريه بين‌المللي پزشكي لنسر منتشر شد.وزارت خارجه نروژ گفته‌است كه اين مسئله را پيگيري مي‌كند و براي لغو اين حكم ممنوعيت تلاش خواهد كرد.

کد خبر 277937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha