یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

نووستی: نیروی هوایی آمریکا از برنامه‌ مخفیانه‌ای پرده برداشت که کامل کردن آن 25 سال زمان برده و خواهد برد و هدف آن تولید هواپیماها و تجهیزات هوایی بدون سرنشین پیشرفته است.

در این برنامه استراتژی ساخت این هواپیماهای نسل جدید و تکنولوژی لازم برای این مسیر تازه در صنعت هواپیمایی تشریح شده‌است. کارشناسان نظامی می‌گویند تجهیزات هوایی بدون سرنشین به طور خاص موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین هدایت شده را حمل خواهند کرد.

بمب‌های هوشمند و همچنین بمب‌های خوشه‌ای از دیگر محموله‌های این هواپیماها در آینده خواهند بود. همچنین در آینده انواع جدیدی از سیستم‌های تسلیحاتی روی این هواپیماهای بدون سرنشین نصب خواهند شد.

در حال حاضر کارشناسان نظامی آمریکا روی دو حوزه کار می‌کنند. یکی از این دو حوزه تولید سلاح‌های جدید برای استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین و دیگری تولید سلاح‌های ویژه و جدید است.

در جریان حمله آمریکا و ناتو به یوگسلاوی تعدادی هواپیمای بدون سرنشین تنها برای اهداف شناسایی به کار گرفته شد.

در افغانستان اما نیروهای آمریکا اخیراً برای اولین بار یک هواپیمای هدایت شده بدون سرنشین را به کار بردند که از آن برای ردیابی و نابودکردن گروه‌های شبه نظامی استفاده شد. در حمله این هواپیماهای بدون سرنشین علاوه بر گروه‌های شبه نظامی پایگاه آنها و مقر شلیک موشک‌های هدایت شده‌شان هم نابود شد.

از این هواپیماها علاوه بر ماموریت‌های تک نفره می‌توان در ماموریت مشترک با هواپیماهای سرنشین‌دار هم استفاده کرد.

حجم سلاح‌هایی که این هواپیماها می‌توانند حمل کنند بالاست اما کارشناسان نظامی آمریکا اکنون در حال بررسی ساخت سلاح‌هایی با حجم اندک و قدرت تخریب بالا هستند تا بتوان به راحتی در این هواپیماهای بدون سرنشین آنها را جا داد. تکنولوژی ساخت این هواپیماها اکنون تنها در اختیار آمریکا نیست.

29 ژوئیه

کد خبر 27716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز