همشهری آنلاین: هزاران نفر مسلمانان شیعه به مناسبت روز عاشورا در سیدنی استرالیا از هاید پارک تا باغ گیاه‌شناسی به راهپیمایی رداختند.

به گزارش سیدنی مورنینگ هرالد شرکت‌کنندگان ضمن نوحه‌خوانی برای امام حسین (ع) پلاکاردهایی در دست داشتند که روی ان نوشته شده بود: «حسین=صلح برای همه»، «حسین بر ضد تروریسم» و فریاد می‌زدند «مرگ بر داعش».

بسیم الانصاری، یکی از سازماندهندگان این مراسم، گفت: «دست کم ۳۰۰۰ نفر در این مراسم شرکت داشتند.»

وب‌سایت Ashura Australia درباره این مراسم نوشت مسلمانان شیعه در این راهپیمایی مسالمت‌آمیز به شدت اعمال تروریستی در استرالیا و کشورهای دیگر را محکوم کردند.

نوحه‌خوانی بخش مهمی از مراسم سالانه عاشورا در سیدنی است و زنان هم در آن حضور بارزی دارند.

الانصاری گفت: «امروز روز سوگواری است. ما از این سوگواری برای اعلام و یادآوری ارزش‌های‌مان استفاده می‌کنیم.»

عیا مصطفی، یکی از زنان حاضر که راهنمای دواطلب مراسم است، گفت پایش مجروح است، اما سوگواری برای امام حسین (ع) باعث شد که در طول راهپیمایی در خیابان ماکاری چیزی حس نکند.

به گفته او پس از حملات اخیر در این هفته به مرکز اسلامی شیعیان در گرینیکر که تصور می‌شود بوسیله حامیان داعش انجام گرفته باشد، بحث لغو مراسم مطرح شده بود.

او گفت: «اما ما نمی‌خواهیم در ترس زندگی کنیم. اگر آنها ما را بکشند، ما از این مرگ استقبال می‌کنیم.»

 آیت‌الله محمد حسین الانصاری یکی از رهبران شیعیان سیدنی گفت آنها به وعده مقامات در مورد حفظ امنیت اجتماع شیعیان و یافتن افراد مسئول تیراندازی به رسول الموسوی، یکی از شیعیان، در بیرون مسجد گرینیکر در صبح روز دوشنبه ۳ نوامبر اعتماد کردند.

کد خبر 276836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha