همشهری آنلاین: درحالی که زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در حال بررسی است، ماه‌های نوامبر و دسامبر محتمل‌ترین گزینه برای این جام است، هرچند ماه‌های ژانویه و فوریه نیز پیشنهاد شده است.

Kasper

به گزارش روابط عمومي فدراسيون اسكي، درصورتی که این جام در ماه‌های آغازین سال 2022 برگزار شود، احتمالا با بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی و همچنین رقابت‌های قهرمانی لیگ فوتبال آمریکایی تلاقی خواهد داشت.

یان فرانکو کاسپر، رئيس فدراسيون جهاني اسكي در گفت و گو با رویترز نسبت به چنین تصمیمی که جنجال زیادی در جهان ورزش ایجاد خواهد کرد هشدار داد.

کاسپر که در کمیته بین‌المللی المپیک نیز عضویت دارد و رئیس اتحادیه فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش‌های زمستانی المپیکی است گفت: " فیفا تلاش می‌کند راهی برای خروج از وضعیتی که خود ایجاد کرده بیابد."

وی گفت: "آنها می‌توانستند در مورد آب و هوای قطر فکر کنند، اما اگر می‌خواهند این جام را در زمستان برگزار کنند فکر می‌کنم برگزاری این جام در ماه‌های نوامبر یا دسامبر میسر است. ما می‌توانیم تحمل کنیم. اما اگر بخواهند جام را در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار کنند که هم‌پوشانی با المپیک زمستانی دارد، همانگونه که یک نماینده فیفا گفته است بازی‌های زمستانی را حذف کنید که در این صورت من به شدت با این کار مخالفم."

اعطای ميزباني جام جهانی 2022 به قطر از دسامبر 2010 مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفته است. امکان برگزاری این تورنمنت در ماه‌های گرم تابستان با توجه به گرمای سوزان هوا در این کشور از همان ابتدا مورد تردید قرار گرفت.

کاسپر 70 ساله گفت: "تصمیم به برگزاری جام در ژانویه یا فوریه برای هر دو رویداد ورزشی مضر است."

وی افزود: "اگر شبکه‌های تلویزیونی مجبور باشند دو رویداد مهم را یکی پس از دیگری پخش کنند، قادر به انجام این کار نخواهند بود."

اتحادیه باشگاه‌های اروپا اخیر اعلام کرد برگزاری جام جهانی 2022 در ماه‌های آوریل و مه را تحت بررسی دارد.

هارولد ماین نیکلاس که ریاست گروه تحقیق فیفا را برای ارزیابی اعطای میزبانی جام‌های جهانی 2018 و 2022 به عهده داشته است، اظهار داشت: "این تورنمنت باید در ماه‌های مه و ژوئن و بعد از نیمه شب که گرمای هوا شدت کمتری دارد برگزار شود."

 

کد خبر 276670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha