پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات کانادایی رسما وجود هشتمین مورد جنون گاوی را در این کشور اعلام کردند.

به گفته  مقامات جستجوی گسترده برای یافتن گاوهایی که به این بیماری دچار هستند همچنان ادامه دارد و آخرین آمار حاکی از هشتمین مورد گاو مبتلا به بیماری جنون گاوی است.

گفته می شود گرچه تا کنون هیچ موردی از این بیماری در انسان ها دیده نشده و یا به چرخه غذایی وارد نشده است اما صادرات گوشت های کانادایی به خصوص به آمریکا با شک و شبهه هایی همراه خواهد بود.

یافته ها حاکی از آن است که تمام گاوهایی که به این بیماری دچار بوده اند  بین 8 تا 10 سال سن دارند و به همین منظور مصرف گوشت گاوهایی با سنین بالا منع شده است زیرا احتمال ابتلای این گاوها زمانی که هنوز قوانینی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری وجود نداشته است وجود دارد.

در حال حاضر مسئولان در تلاشند تا مزرعه ای را  که این گاو در آن به دنیا آمده است شناسایی کنند و همچنین آزمایشات لازم را انجام دهند تا مشخص شود علت آلوده شدن این گاو خوردن علوفه آلوده بوده یا عامل دیگری داشته است.

بر اساس قوانین جدید مناطقی که احتمال آلوده بودن علوفه آنان وجود داشته باشد نباید توسط صاحبان حیوانات اهلی برای تغذیه حیواناتشان مورد استفاده قرار بگیرند و تا کنون بیش از 117500 گله داری مشکوک مورد آزمایشات دقیق قرار گرفته اند.

کد خبر 2755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز