چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیل نقاط مرکزی و جنوبی انگلیس به منطقه آکسفوردشایر و شهر دانشگاهی "آکسفورد" رسید

به گزارش ایرنا از لندن، سیل جاری شده در برخی از نقاط مرکزی و جنوبی انگلیس روز چهارشنبه به منطقه آکسفوردشایر و شهر دانشگاهی "آکسفورد" رسید و به درون نزدیک به یکهزار واحد مسکونی نفوذ کرد.

نیروهای امدادرسانی با استقرار سیل زدگان در مراکز اقامت اضطراری، مشغول کمک و رساندن آب آشامیدنی و سایر تجهیزات ضروری به سیل زدگان هستند. [نقشه]

سازمان محیط زیست نیز اعلام کرده که خطر وقوع سیل همچنان شش نقطه دیگر انگلیس را تهدید می‌کند.

بیشتر مناطق اطراف رود "تیمز" از ظغیان این رود آسیب دیده‌اند و قربانیان سیل در روزهای گذشته در مرکز و جنوب انگلیس همچنان از برخی از نیازهای ضروری محرومند و امدادگران مشغول انتقال بطری‌های آب به مناطق سیل زده هستند.

کمبود غذا و آب آشامیدنی و قطع برق و آب جاری، به همراه بسته شدن جاده‌ها از مشکلات اصلی ساکنان مناطق سیل زده است.

ارتش انگلیس نیز به کمک سیل زدگان شتافته و و روزانه سه میلیون بطری آب به این مناطق ارسال می‌کند.

برخی از مردم آکسفورد از بیم افزایش سیل در ورزشگاه این شهر اقامت گزیده‌اند و بسیاری نیز به خانه اقوام و دوستان خود در مناطق اطراف رفته‌اند.

دستگاههای امدادی در انگلیس، پس از روزها دست و پنجه نرم کردن با تبعات سیل، به مردم برخی از نواحی این کشور هشدار دادند که خطر تمام نشده و هنوز احتمال وقوع سیل در برخی مناطق وجود دارد.

گزارشهای رسیده از مناطق مرکزی در انگلیس حاکی از آن است که ‪ ۳۵۰‬هزار نفر از مردم این نواحی از روز یکشنبه گذشته از آب آشامیدنی محروم شده‌اند.

بالا آمدن آب بر اثر بارانهای شدید که از هفته گذشته در مناطق مختلف انگلیس باریدن گرفته، دستگاههای امدادرسانی، سازمانهای محیط زیست و دولت این جزیره باران خیز را غافلگیر کرده است.

در روزهای گذشته سیل برخی از ساکنان مناطق حاشیه رود تیمز همچون آکسفوردشایر و بدفوردشایر را به ترک خانه‌هایشان ناچار ساخت.

تنها در منطقه گلوچسترشایر دهها هزار نفر نفر خانه‌های خود را از بیم غافلگیر شدن در سیل ترک کرده‌اند.

بارش بسیار شدید باران در مدت زمان کوتاه که از آن به پدیده "شبیه فلوریدا" یاد شده، از ویژگی‌های بارانهای مداوم اخیر در مناطق مرکزی و جنوبی انگلیس است که به سرعت مردم را در تله سیلاب گرفتار کرده است.

 در بسیاری از مناطق مرکزی انگلیس همچون آکسفورد، آبینگدون، کیدلینگتون و بلادون سیلاب به خانه‌های مردم راه یافته است.

وقوع سیل در برخی از مناطق و نگرانی از تکرار فاجعه سال ‪ ،۱۹۴۷‬این موضوع را به بحث مهم گفت وگوهای روزمره مردم، رسانه‌ها، دولتمردان و سیاستمداران موافق و مخالف دولت انگلیس تبدیل کرده است.

به تخمین انجمن شرکتهای بیمه در انگلیس، خرابی‌های ناشی از سیل‌های اخیر در این کشور که کمتر از یک ماه پیش در مناطق شمالی این کشور نیز جاری شد، دست کم دو میلیارد پوند به شرکتهای بیمه خسارت وارد کرده است.

کد خبر 27529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز