همشهری آنلاین: بازار تبلیغات کلاس‌های کنکور که همواره با انواع و اقسام تسهیلات و وعده‌ها همراه بوده، این بار با وعده آموزش به شرط «بیمه کیفیت»، پیش روی داوطلبان شرکت در کنکور ورود به دانشگاه قرار گرفته است.

به گزارش ايسنا، هر ساله قبل از برگزاری آزمون‌های سراسری از مقطع لیسانس گرفته تا دکتری، داوطلبان با حجم انبوهی از تبلیغات پیامکی، اینترنتی و ... از سوی موسسات کنکور روبرو می‌شوند که با وعده‌های اغواکننده، داوطلبان را وسوسه می‌کنند تا با پرداخت‌ هزینه‌های گزاف در کلاس‌های این موسسات ثبت‌نام کنند.

پیشنهادات و امکانات این موسسات، هر سال به اقتضای شرایط متفاوت است. سال‌های گذشته که صندلی‌های دانشگاه‌ها بسیار کم‌تر از تعداد داوطلبان بود و شرایط سخت‌تری براي ورود به دانشگاه‌ها وجود داشت، عبارت «قبولی صد در صد» محور تبلیغات این موسسات بود.

بعد از گذشت سال‌ها که شاهد افزايش ظرفیت دانشگاه‌ها و در عين حال كاهش تعداد داوطلبان کنکور هستيم، رقابت برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه، به رقابت برای قبولی در دانشگاه‌های برتر کشور ارتقاء پیدا کرده است. همین امر باعث شده تا عبارات تبلیغی این موسسات از قبولی صد در صد به «افزایش مهارت تست‌زنی» و حتی انتشار کتاب‌هاي نکته و تست، تغییر پیدا کند.

از طرف دیگر کثرت این موسسات و تبلیغاتی که ارائه می‌دهند ممکن است باعث سردرگمی و ایجاد استرس در داوطلبان شود. این روزها همچنان شاهد پیشنهادات و خدمات نه چندان جدید موسسات کنکور هستیم، تنها تفاوت تبلیغات این موسسات استفاده از عبارت‌های جدید و وسوسه‌انگیزتر است. برای مثال «بیمه کیفیت» یکی از این عبارات است که در پیامک‌های تبلیغی که چند روز گذشته برای شرکت در آزمون یک دانشگاه خاص فرستاده شده، ذکر شده است.

در تماس خبرنگار ایسنا با این موسسه، پاسخگو درباره منظور از «بیمه کیفیت» گفت: منظور این است که موسسه ما قبولی صد درصدی داوطلبانش را تضمین می‌کند و اگر داوطلبان در هیچ رشته و دانشگاهی پذیرش نشدند، 90 درصد شهریه را به آن‌ها بازمی‌گرداند. این موضوع در قراردادی که هنگام ثبت‌نام با داوطلب بسته می‌شود ذکر خواهد شد.

عوامل اين موسسه مدعي هستند كه موسسه مزبور زیر نظر يكي از دانشگاه‌هاي معتبر فعاليت مي‌كند بوده و فعالیت آن را کاملاً قانونی عنوان مي‌كنند.

این درحالی است که معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورد ادعا، هر گونه وابستگی این موسسات با دانشگاه را تکذیب مي‌كند.

دكتر حسين توكلي، مشاور عالی سازمان سنجش نيز در این مورد اظهار کرده است: ارائه مجوز به موسسات کنکور از اختیارات سازمان سنجش نیست و سازمان سنجش برای هیچ موسسه‌ای مجوز صادر نمی‌کند. همچنين ادعای هر آموزشگاه کنکور مبنی بر قرار داشتن تحت نظر هر کدام از دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم، کذب است چراكه مجوز این موسسات معمولاً توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار و رفاه اجتماعی صادر می‌شود.

کد خبر 275022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha