چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

گروه سیاسی: پس از پایان تعطیلات مجلس، دکتر حداد عادل در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران به سؤالات آنان در خصوص سهمیه‌بندی بنزین، افزایش روند حاکم بر مجلس در جهت سیاسی‌تر شدن مذاکره دیپلمات‌های ایران و عراق، سرنوشت لایحه خدمات کشوری، زمان تقدیم لایحه بودجه، روند قانون‌گذاری در مجلس و... پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری مبنی بر افزایش تحرکات و نطق‌های سیاسی مجلس هفتم به نسبت سه سال اول مجلس گفت: من این روند را تصدیق می‌کنم که نطق‌های سال آخر با سال اول مجلس تفاوت‌هایی پیدا کرده اما نگرانی شما را ندارم.

وی تأکید کرد: وضع مجلس را خیلی دور از انتظار نمی‌بینم چرا که انتخابات در پیش است و گروه‌های سیاسی با توجه به نزدیکی انتخابات تحت تأثیر این امر قرار گرفته‌اند لذا با وجود تفاوت شرایط، این وضعیت را نگران کننده نمی‌دانم.

پایان فعالیت کمیسیون اصل 44

رئیس مجلس در ابتدای جلسه از پایان بررسی‌های کمیسیون ویژه اصل 44 خبر داد و گفت: در هفته‌های آتی این لایحه هم در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت و با همکاری خوبی که بین دولت و مجلس در این زمینه صورت گرفته امیدواریم در کمترین زمان ممکن به تصویب برسد تا راه برای اجرای سیاست‌های کلی این اصل هموار شود.

لحاظ مقدورات دولت

نماینده تهران، در ادامه لایحه مدیریت خدمات کشوری را دارای آثار گسترده‌ای دانست و گفت: اگر در این خصوص تدبیر لازم صورت نگیرد این لایحه هم دچار همان سرنوشتی خواهد شد که نظام هماهنگ پرداخت در سال 72 با آن مواجه شد.

وی ادامه داد: می‌خواهیم مشکلات دولت در اجرای لایحه را درک کنیم چرا که دولت معتقد است این لایحه مشکلات زیادی برای دولت در اجرا به بار می‌آورد و البته در جلسه اخیری که با دولت داشتیم قرار شد بار دیگر کار کارشناسی صورت گیرد و سعی شود لایحه با مقدورات دولت تطبیق داده شود.

موج اسلام‌گرایی

حداد عادل همچنین در خصوص پیروزی اسلام‌گرایان در ترکیه گفت: در همه جای دنیای اسلام، مسلمانان به این باور رسیده‌اند که باید اسلامی زندگی کنند. الان پس از یک قرن، موج اسلام‌گرایی سراسر جهان اسلام را فرا گرفته و آنچه در ترکیه رخ داد بخشی از این جریان است و فکر می‌کنم این روند در سایر کشورها هم ادامه داشته باشد.

وی روند مذاکرات ایران و آمریکا و همچنین مذاکرات هسته‌ای را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در وین موفق شدیم کار را به روند صحیح آن یعنی مذاکره بیندازیم و در عراق‌ هم هدف ما کمک به تأمین امنیت در این کشور است؟

کنترل تورم

نماینده تهران همچنین افزایش نرخ تورم را نهایتاً 2 درصد دانست و با ذکر اینکه قبلاً حدود 4 درصد هم افزیش تورم داشته‌ایم گفت: البته افزایش دو درصدی فعلی را هم مطلوب نمی‌دانم.

وی همچنین اظهارات اخیر مشاور رسانه‌ای رئیس جمهوری در خصوص نمایندگان را در صورت صحت آن ناپسند دانست و گفت: البته در جلسه مشترک اخیر هیچ سخن سرد و ناامیدکننده‌ای بر زبان طرفین جاری نشد.

کد خبر 27480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز