همشهری آنلاین: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش گفت: توطئه داعش زیر سر آمریکا و انگلیس است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح مسجد جامع آل یاسین واقع در خیابان خواجه عبدالله که امشب یکشنبه 20 مهرماه برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: وقتی این مسجد را با این معماری اسلامی مشاهده کردم خدا را سپاس گفتم که مسجد باشکوهی برپا شده است و دست‌اندرکاران این مسجد از برکات عظیمی برخوردار شده‌‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فجایع گروه تروریستی داعش، گفت: من وقتی جنایاتی که این گروه انجام می‌دهند را مشاهده می‌کنم به این فکر می‌کنم که آیا بشریت می‌تواند به چنین نکته‌ای برسد.

وی افزود: عکس‌هایی که از جنایات این گروه تروریستی منتشر شده، نشان می‌دهد آنان در یک میدان سر پنج یا شش نفر را بریده‌اند و با آنان فوتبال بازی می‌کنند که جای تعجب است در این عصر چنین جنایاتی در حال رخ دادن است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد:‌ آنان کودکان را قتل‌عام می‌کنند، زنان را به اسارات می‌برند، مردان را می‌کشند و اکنون شاهد اقدامات آنان در کوبانی هستیم که توطئه داعش زیر سر آمریکا و انگلیس است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: این افراد ادعا می‌کنند که مسلمان هستند و ما وقتی به تاریخ اسلام مراجعه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که ریشه داعش به خوارج برمی‌گردد.

وی تصریح کرد:‌ در میان مسلمانان شیعه و سنی به طور متفق‌القول اگر کسی گناه کبیره‌ای را مرتکب شود آن فرد مؤمن فاسق است و کافر نیست که حال ممکن است توبه کند یا اینکه مجازات می‌شود اما از دایره اسلام خارج نمی‌شود اما خوارج می‌گویند هرکس گناه کبیره انجام دهد خون و مالش حلال می‌شود که بر این اساس خوارج نهروان شکم زن عبدالله را دریدند و بچه‌ها را از شکم او جدا کردند.

وی با بیان اینکه علمای تکفیری با استناد به این فتوای خوارج شیعیان را کافر دانسته‌اند، اظهار داشت: علمای تکفیری اعلام کردند که هر کس 10 نفر از شیعیان را بکشد بهشت بر او واجب می‌شود که ما هر روز شاهد چنین وقایعی هستیم. گرفتاری‌‌های امروز ما ناشی از این امر است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه آنان راه به جایی نمی‌برند، تصریح کرد:‌ غیرت و اراده شیعیان و فتوای آیت‌الله سیستانی در عراق موجب شد که آنان نتوانند هیچ اقدامی را انجام دهند که اگر غیر از این بود اکنون عراق و بغداد به دست آنان افتاده بود.

وی خاطرنشان کرد: آنان تهدید کرده بودند که اقدامات خود را از نجف آغاز تا کربلا ادامه و تا مشهد به پیش خواهیم برد و هدف‌شان این بود اما به شما اطمینان می‌دهم که ارکان نظام جمهوری اسلامی چنان محکم است و عوامل مختلفی از جمله دست‌اندرکاران تأمین امنیت کشور از جمله عوامل اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی چنان به اوضاع مسلط هستند که هرکز کسی جرأت نمی‌کند امنیت این کشور را برهم بزند.

محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از پیامبراکرم اشاره و تصریح کرد:‌ پیامبر اکرم در سفر خود به معراج به همراه جبرئیل کتیبه‌هایی را بر بالای درهای بهشت مشاهده کرده بودند که در آنجا نوشته شده بود هرکس دوست دارد قبرش وسیع باشد مساجد و خانه‌های خدا را تمیز کند. هرکس دوست دارد پس از مرگ جنازه‌اش را جانواران زیر خاک نخورند مساجد را جارو بزنند، هرکس دوست دارد قبرش نورانی باشد نور مسجد را تأمین کند و هرکس دوست دارد جنازه‌اش پس از مرگ از بین نرود در توسعه مساجد اقدام کند. بنابراین شرکت در توسعه مساجد از ثواب بالایی برخوردار است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مساجد نباید غریب بمانند، تصریح کرد:‌ نماز خواندن در مسجد برای کسی که در همسایگی مسجد زندگی می‌کند جز در مسجد جایز نیست و باید به این امر توجه کنیم که حضور در مسجد جوانان شما را از خطراتی که آسیب‌های ماهواره‌ها به وجود می‌آورد مصون خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه عزاداری اباعبدالله الحسین باید در مساجد باشکوه برگزار شود، خاطرنشان کرد: تلاش کنید تا این گونه مراسم را در مساجد باشکوه برگزار کنید.

کد خبر 274657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha