شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هکرها نزدیک به ۱۳ گیگابایت عکس که از چت‌های کاربران اپلیکیشن اسنپ‌چت به سرقت رفته‌است را در اینترنت منتشر کرده‌اند.

snapchat

به گزارش خبرگزاری‌ها، اپلیکیشن اسنپ‌چت (SnapChat) یک اپلیکیشن پیام رسان مبتنی بر عکس است. به تازگی یک گالری عکس ۱۳ گیگابایتی که از چت‌های کاربران این اپلیکیشن به سرقت رفته‌است در وب‌سایت 4Chan منتشر شده‌است. این گالری همچنین نمایه کاربری مربوط به هر عکس را نیز نشان می‌دهد.

سازندگان این اپلیکیشن اعلام کرده‌اند که انتشار و سرقت این عکس‌ها از طریق نفوذ به سرورهای اسنپ‌چت صورت نگرفته‌است و یک اپلیکیشن دیگر که امکان ذخیره عکس‌های اسنپ‌چت را می‌دهد وسیله سرقت این عکس‌ها بوده‌اند.هنوز معلوم نیست دقیقا کدام اپلیکیشن‌های واسط (Third party) عامل سرقت این تصاویر بوده‌اند ولی اکثر متخصصان امنیت سایبر دو اپلیکیشن SnapSave و SnapSaved.com را مقصر این اتفاق می‌دانند.

پیشتر سرقت تصاویر از سرویس پردازش ابری شرکت اپل به نام iCloud چند روز قبل از رونمایی از آی‌فون ۶ و ۶ پلاس و سیستم عامل iOS8 خبر ساز شد و نگرانی کاربران نسبت به امنیت اپلیکیشن‌های پیام کوتاه و شبکه‌های اجتماعی را بیش از پیش زیر سوال برد.

کد خبر 274523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha