مردی که در اقدامی وحشیانه زنی ایرانی را در آلمان ربوده و شکنجه کرده بود در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

متهم

قرباني اين مرد كه به‌دليل شكنجه‌هاي وحشيانه تا يك قدمي مرگ پيش رفته بود به طرز شگفت انگيزي از مرگ نجات يافت.
روز نهم آبان‌ماه سال 91مرد دوچرخه سواري كه از يكي از خيابان‌هاي شهر برلين عبور مي‌كرد صداي ناله‌هاي زني ايراني را از خانه‌اش شنيد و به كمك او شتافت. زن جوان كه بنفشه نام دارد به‌دليل اصابت ضربات چاقو غرق در خون بود و وضعيت وخيمي داشت. با تماس اين مرد، پليس نيز در جريان قرار گرفت و راهي محل حادثه شد. زن 36ساله ايراني به بيمارستان منتقل شد و گرچه از مرگ حتمي نجات يافت اما به‌خاطر آسيب‌هاي وحشتناكي كه ديده بود بستري شد.

همزمان با انتقال زن مجروح به بيمارستان، در يكي ديگر از اتاق‌هاي خانه، دختر 10ساله او درحالي‌كه دست و پايش بسته شده و به‌شدت وحشت كرده بود پيدا شد. اين دختر خردسال شاهد حمله خونين به مادرش بود و چنان شوكه شده بود كه قادر به حرف‌زدن نبود. مأموران پليس كه براي شناسايي عامل جنايت به تحقيق از همسايه‌ها دست زده بودند متوجه شدند كه زن ايراني به تازگي به همراه شوهر و دختر ۱۰ساله‌اش به اين آپارتمان كوچك نقل مكان كرده بودند. از آنجايي كه اين زوج به خوبي قادر به صحبت‌كردن به زبان آلماني نبودند، معمولا دخترشان نقش مترجم را براي آنها بازي مي‌كرد و از همه مهم‌تر اينكه پس از وقوع اين حادثه كسي شوهر زن جوان را نديده بود.

با ناپديدشدن مرموز مرد 45ساله به نام اميد، اين فرضيه كه او عامل حمله به زن ايراني بوده قوت يافت.مدتي قبل زن ايراني كه از خطر مرگ گريخته بود نيز در تحقيقات گفت كه اميد عامل حمله به وي بوده است. اين زن گفت: بعد از جدا شدن از شوهرم همراه دخترم به آلمان آمدم تا در اينجا زندگي كنم. مدتي بعد از طريق شبكه‌هاي اجتماعي با مردي به نام اميد آشنا شدم و با يكديگر قصد ازدواج داشتيم تا اينكه روز حادثه او سراغم آمد. اميد اول دخترم را به يكي از اتاق‌ها برد و در ادامه سراغ من آمد و با چاقويي كه در دستش بود چند ضربه به من زد و نوك انگشتان و بيني‌ام را بريد و من را در همان وضعيت رها كرد و گريخت.

با اين اطلاعات بررسي‌هاي پليس براي يافتن ردي از اميد آغاز شد و درحالي‌كه تلاش پليس آلمان براي دستگيري متهم به نتيجه‌اي نرسيده و از طرفي اسم و مشخصات او در روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها منتشر شده بود، اخبار و اطلاعاتي در اختيار پليس آگاهي تهران قرار گرفت كه نشان مي‌داد متهم تحت تعقيب از آلمان به ايران آمده‌است. خيلي زود هماهنگي‌هاي لازم با سرپرست دادسراي امور جنايي تهران انجام شد و تيم ويژه‌اي از كارآگاهان مأمور دستگيري اين مرد شدند. با انجام اقدامات پليسي مشخص شد كه متهم پس از ارتكاب جرم، آلمان را از طريق هواپيما به مقصد تركيه ترك كرده و سپس از طريق مرز زميني وارد ايران شده است.

مأموران در ادامه متوجه شدند كه اين مرد بعد از ورود به اروميه، راهي تهران شده است. به اين ترتيب در مسير حركت او كمين و وي را دستگير كردند.اين مرد در بازجويي‌هاي مقدماتي اتهامش را پذيرفت و شكنجه كردن بنفشه را برعهده گرفت و گفت چون مي‌خواست او را كنترل كند دست به چنين كاري زده است.

به اين ترتيب پرونده اتهامي وي با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاكمه كه صبح ديروز در شعبه 113به رياست قاضي باقري برگزار شد ابتدا نماينده دادستان كيفرخواست را قرائت كرد و اتهام اميد را شروع به قتل، ضرب و جرح منجر به نقص عضو و مخفي كردن دختر بنفشه اعلام كرد و خواستار مجازات وي شد. در ادامه وكيل بنفشه در غياب او كه در آلمان به سر مي‌برد در جايگاه ايستاد و خواستار مجازات متهم شد.

در ادامه به دستور رئيس دادگاه جلسه محاكمه به‌صورت غيرعلني ادامه يافت تا به اتهامات اميد پشت درهاي بسته رسيدگي شود.براساس اين گزارش در پايان اين نشست قضات دادگاه تحقيقات انجام شده در اين‌باره را ناقص تشخيص دادند و مقرر شد پرونده براي رفع اين نواقص دوباره به دادسرا فرستاده شود.

کد خبر 274229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha