همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران توانست بعد از ۵۶ سال مدال طلای مسابقات بازی‌های آسیایی را کسب کند.

والیبال تیم ملی

به گزارش همشهري آنلاين، تيم ملي واليبال ايران در فينال مسابقات بازي‌هاي آسيايي توانست با نتيجه 3 بر يك از سد ژاپن بگذرد و شكست 4 سال پيش  مقام ژاپن در فينال را تلافي كند.

ملي‌پوشان ايران در گيم نخست با دشواري توانستند با نتيجه 28 بر 26 از سد تيم تحول يافته ژاپن بگذرند اما در گيم دوم بازي را با نتيجه 23 بر 25 به اين تيم واگذار كردند تا آمار شكست‌هاي خود در مجموع اين مسابقات را به دو گيم برسانند. ملي‌پوشان ايران در گيم سوم و چهارم متحول شدند و توانستند به راحتي از سد ژاپني‌ها بگذرند.

شاگردان کواچ این فرصت را پیدا کردند انتقام شکست  فینال 2010 را در فینال 2014 از ژاپنی‌ها بگیرند و به اولین مدال طلای بازی‌های آسیایی خود در تاریخ والیبال دست پیدا کنند و پس از ثبت مقام چهارم لیگ جهانی و ششم قهرمانی جهان در تاریخ، آخرین مقام تاریخی خود را در اینچئون به دست آورند.

تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها با وجود خستگی روحی و جسمی زیاد، با کسب هفت پیروزی قاطع پی‌درپی برابر هنگ‌کنگ، هند، مالدیو، قطر، کره‌جنوبی، کویت و چین و واگذار کردن تنها یک ست به کره‌جنوبی میزبان با اقتدار کامل به فینال رقابت‌های والیبال بازهای آسیایی راه پیدا کرده بود.

كاروان ايران با اين پيروزي به بيست‌ويكمين طلاي خود دست يافت.

کد خبر 273811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha