دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: 2 خلبان و مهندس پرواز هواپیمای بویینگ 707 که 2 سال پیش، پس از فرود در فرودگاه مهرآباد به رودخانه کن سقوط کرد به پرداخت دیه و جزای نقدی محکوم شدند.

در این حادثه 2 تن از مسافران جان باخته و یک پسربچه 6 ساله مفقود شد که هنوز از سرنوشت وی خبری نیست.

ساعت 20 و 10 دقیقه 31 فروردین ماه 84 ، زمانی که هواپیمای مسافربری بویینگ 707     از برج مراقبت فرودگاه مهرآباد درخواست اجازه فرود کرد هیچ کس از حادثه دلخراشی که در انتظار این هواپیما  بود خبر نداشت.

157 مسافر که از کیش عازم تهران بودند  کمربندها را بسته و برای فرود لحظه شماری می‌کردند که ناگهان تکان‌های شدید هواپیما ترس مرگباری را در میان آنها حاکم کرد.تکان‌های شدید زمانی شروع شد که هواپیما پس از فرود در ضلع غربی باند فرودگاه مهر‌آباد و در چاله‌ رودخانه‌ کن، گرفتار شد، به دنبال این ماجرا دماغه هواپیما با سطح رودخانه برخورد کرد و با ترکیدن چرخ‌ها، هواپیما دچار آتش‌سوزی شد.

پس از توقف هواپیما در داخل رودخانه، مسافران هراسان و شتابزده قصد خروج از هواپیما را داشتند که 3 تن از آنها به  داخل رودخانه سقوط کرده وتعدادی  نیز مصدوم شدند.با انتقال مجروحان حادثه به بیمارستان تلاش برای پیدا کردن 3 مسافر ناپدید شده آغاز شد و ساعاتی بعد اجساد 2 تن از آنها  که بر اثر خفگی جان باخته بودند از زیر شاخ و برگ‌های رودخانه بیرون کشیده شد اما از پسربچه 6 ساله به نام آرین راسخ مقدم هیچ ردی به دست نیامد.

با اعلام شکایت مسافران صدمه دیده در دادسرا، تحقیقات تخصصی برای شناسایی مقصران این حادثه آغاز شد و پس از ماه‌ها تحقیق سرانجام تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری علت اصلی سانحه راخطای انسانی و عدم توانایی کروی پروازی درکنترل هواپیما اعلام کرد.

بر اساس این نظریه،خلبان هواپیما، کمک خلبان و مهندس پرواز در بروز حادثه مقصر شناخته شده بودند که با صدور کیفرخواست برای آنها پرونده به شعبه 1161 دادگاه عمومی و جزایی دادسرای فرودگاه ارسال شد.

هفته گذشته آخرین جلسه محاکمه متهمان، با حضور 12 شاکی پرونده و به ریاست قاضی داود ابراهیمی برگزار شد و در پایان محاکمه، قاضی  ابراهیمی هر یک از متهمان پرونده را به پرداخت دیه در حق شاکیان و پرداخت 300 هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.

همچنین با توجه به اینکه هنوز از سرنوشت پسربچه ناپدید شده خبری نیست پرونده برای ادامه تحقیقات به دادسرا ارسال شد.

کد خبر 27285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز