همشهری آنلاین: بزرگترین تجمع و رقابت سراسری قرآن کریم کشور در مقطع شکوفه‌ها، شنبه ۲۲ شهریور ماه با شرکت ۲۴۱ متسابق نوجوان در مجتمع فرهنگی و آموزشی دشت بهشت کرج آغاز شد.

به گزارش تسنیم، مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها در دو بخش خواهران و برادران صبح شنبه 22 شهریور ماه در مجتمع فرهنگی و آموزشی دشت بهشت استان البرز با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.

این رقابت قرآنی در حالی آغاز می‌شود که نخبه‌های قرآنی و نوجوانان مانوس با کلام وحی از 31 استان کشور در سه رشته گرد هم آمده‌اند و فضای حاکم بر محل برگزاری مسابقات در کنار حال و هوای معنوی یک فضای دوستانه و صمیمی است.

سی و ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها از امروز شنبه کار خود را با قضاوت 8 داور برجسته بین‌المللی کشورمان که خود آنها نیز از طریق این مسابقات به جامعه قرآنی معرفی شدند آغاز شده و تا سه‌شنبه 25 شهریور برای پسران نوجوان ادامه می‌یابد و سه‌شنبه عصر مراسم اختتامیه بخش برادران با معرفی نفرات برتر و برگزیده در هر رشته برگزار می‌شود.

رقابت دختران نوجوان قرآنی کشور نیز در این دوره به مدت سه روز از روز سه‌شنبه 25 شهریور تا پنج‌شنبه 27، برگزار می‌شود و در این روز مراسم تقدیر از برگزیدگان این بخش نیز در اردوگاه دشت بهشت کرج برگزار می‌شود.

با توجه به تعداد متسابقین که در این دوره با حضور 241 نوجوان و شکوفه قرآنی برگزار شده می‌توان گفت به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی و رقابت قرآنی نوجوانان کشور در سطح کشوری و سراسری است که 112 نفر از شرکت کنندگان در بخش خواهران و 129 نفر آنها در بخش برادران در مقطع سنی زیر 16 سال هستند که در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، ترتیل و قرائت به رقابت می‌پردازند و همچنین مسابقات رشته اذان نیز مختص پسران برگزار می‌شود.

سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش شکوفه‌ها امسال در فضای اردوگاهی برگزار می‌شود که در این مجتمع فرهنگی و آموزشی امکانات رفاهی، تفریحی، بازی و سرگرمی،بهره‌مندی از سالن استخر و زمین چمن برای ورزش و ... در نظر گرفته شده است و تعدادی از شرکت‌کنندگان در گفت‌وگویی که با خبرنگار قرآنی تسنیم داشتند از این موضوع اظهار رضایت کرده و محل برگزاری این دوره از مسابقات را مناسب می‌دانستند که امکان حضور والدین یا همراه برای آنها نیز در مدت برگزاری این مسابقات فراهم شده است و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری اداره اوقاف استان البرز برنامه‌ریزی خوبی برای این مسابقات در نظر گرفته‌اند.

از دیگر نکاتی که شرکت‌کنندگان در این مسابقات به آن اذعان داشتند زمان برگزاری مسابقات بود که امسال برخلاف سال‌های گذشته در ایام تعطیلات تابستان برگزار شده تا هم تداخلی با زمان درس و کلاس نداشته باشد و هم امکان حضور دانش‌آموزان در این رقابت‌ها فراهم شده است همچنین مشکلات ناشی از سرمای هوا در همچون بیماری و مشکلات در رفت و آمد در روزهای سرد زمستان با این زمان‌سنجی مناسب از بین رفته است و به گفته آنها نوعی مسافرت و تفریح را قبل از آغاز کلاس و درس در سال تحصیلی جدید نیز محسوب می‌شود.

در این رقابت قرآنی که به برکت نظام جمهوری اسلامی سی‌وششمین دوره خود را تجربه می‌کند نخبه‌ها و برترین‌های قرآنی کشور حضور دارند و تلاش می‌کنند عناوین برتر قرآنی کل کشور را کسب کرده و برای حضور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی آماده شوند و بتوانند برای کشور عزیزمان افتخار آفرینی کنند.

این نوجوانان قرآنی در کنار حضور در کلاس‌های آموزشی قرآن کریم و دوره‌های حفظ و قرائت در امور آموزشی و درسی خود نیز موفق هستند و این نشان می‌دهد پیش بردن توامان معنویت و انس با قرآن نه تنها به کار آنها لطمه نزده بلکه توفیقات فراوانی در سایه این روحیه کسب کرده‌اند.

کد خبر 271779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha