شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سومین طرح ویزیت رایگان از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سه منطقه محروم حاشیه تهران اجرا شد.

پزشک

به گزارش ایسنا، در سومین طرح جهادی دستان مهربان بیش از 100 تن از اعضای تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شش رشته تخصصی حدود 1700 بیمار را ویزیت کردند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 20 شهریور ماه تیم پزشکی این دانشگاه با حضور در مرکز بهداشتی فشافویه قیام دشت، چهاردانگه و حسن آباد خدمات لازم را به بیماران این مناطق ارایه دادند.

دکتر رشیدیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران هدف از اجرای این طرح را روحیه جهادی پزشکان، پاسخ به نیاز مردم مناطق محروم و ارتقای سطح آموزش عنوان کرد و گفت : خدمات لازم در شش گروه تخصصی چشم پزشکی، داخلی، اطفال، عمومی، گوش و حلق بینی، زنان و قلب به مردم ارایه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد: بیمارانی که به این مراکز مراجعه کرده‌اند از شبکه‌های بهداشتی ارجاع داده شده‌اند. همچنین خدمات ویزیت بیماران کاملا رایگان ارایه شد. در حاشیه شهر تهران مناطقی وجود دارند که از حضور کافی پزشکان متخصص بی‌بهره‌اند. دانشگاه علوم پزشکی تهران با اجرای این طرح بخشی از نیازهای مردم این مناطق را پوشش داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه، هرچند اجرای این طرح پاسخگوی تمامی نیازهای مردم این مناطق نیست، گفت: با استقبالی چشمگیر مردم و بازخورد ارجاعاتی که از این طریق به بیمارستان‌های دانشگاه شده است، نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص مسیر درستی را طی می‌کنند.

رشیدیان از حضور 29 پزشک متخصص در اجرای این طرح خبر داد و گفت: تعداد 15 نفر از پزشکان عمومی و 66 پرستار در اجرای این طرح ما را یاری کردند و همچنین گروهی از دانشجویانی که دوره‌های آموزش سلامت عمومی را گذرانده‌اند و علاقه‌مند هستند، همزمان در محیط اطراف درمانگاه‌ها سلامت عمومی را به مردم آموزش می‌دهند.

وی افزود: البته در این دوره واحد مستقل و کوچکی در قائمیه برای بیماران دیابتی اضافه شد که در فهرست مراکز ذکر نشده بود. به دلیل اینکه ارجاع بیمار به این مرکز به طور مستقیم نیست و تنها درمانگاه‌های دیابت تحت پوشش شبکه‌ها، بعضی از بیماران را به این مرکز ارجاع می‌دهند.

رشیدیان از چهارمین دوره طرح جهادی دستان مهربان در آذرماه خبر داد و گفت: در چهارمین دوره اجرای این طرح، علاوه بر این مناطق، یکی از مراکز تحت پوشش دانشگاه در جنوب شهر تهران نیز انتخاب شده و دانشگاه مصمم است اجرای این طرح را ادامه دهد. امیدواریم در آینده به سمتی برویم که استقرار درمانگاه‌های قمر بیمارستان تخصصی را در برخی از این مناطق شاهد باشیم.

وی اجرای این طرح را در زمینه آموزش دانشجویان سودمند دانست و افزود: با اجرای این طرح رزیدنت‌ها و دستیاران با نیازهای مردم در مناطق محروم به طور مستقیم روبرو می‌شوند. با اجرای این طرح، دسترسی به خدمات برای بیماران نیازمند خدمت که به هر دلیلی توان مراجعه به مراکز شهری را ندارند یا اینکه مراجعه برای آن‌ها هزینه اضافی در برخواهد داشت، آسان‌تر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه هزینه این طرح از منابع بیمه‌ای و منابع داخل دانشگاه تامین می‌شود، افزود: البته نیاز منطقه و وظیفه ما در قبال مردم بیشتر و بضاعت ما اندک است که امیدواریم به تدریج این نیازها را پاسخ داده و گامی در جهت خدمت به مردم برداریم.

کد خبر 271733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha