همشهری آنلاین: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) معتقد است که تعداد شبه‌نظامیان داعش در عراق و سوریه بین ۲۰ تا ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن است.

داعش

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌.ان.ان، اگر این آمار حقیقت داشته باشد، به این معناست که تعداد اعضای داعش در عراق و سوریه دو برابر آنچه است که آژانس سیا پیشتر تخمین زده بود؛ این آژانس پیشتر تعداد داعشی‌ها را حدود 10 هزار تن اعلام کرده بود.

یکی از سخنگوهای سیا گفت: این آمار جدید بازتاب افزایش اعضای داعش به خاطر سیستم قوی به خدمت‌گیری افراد توسط این گروه تروریستی از سراسر دنیاست و علامت آن هم دستاوردها و پیشرفت‌های این گروه در عراق و سوریه است.

یکی دیگر از مقام‌های ارشد آمریکا علاوه بر اعلام تعداد اعضای داعش در عراق و سوریه به سی‌.ان.ان گفت که دولت واشنگتن آماده انجام پروازهای شناسایی و تجسسی در داخل مرزهای سوریه برای شناسایی اعضای داعش و مخفیگاه‌های آن‌هاست. آمریکا به دنبال جمع‌آوری اطلاعاتی است که می‌تواند به تعیین چگونگی و انجام حملات هوایی در سوریه و برای تضعیف توانایی این گروه کمک کند. البته حملات هوایی به زودی انجام نمی‌شود و نیازمند جمع‌آوری اطلاعات دقیق است.

جان کربی، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون نیز گفت، هر زمان که آمریکا علیه داعش دست به انجام حمله نظامی بزند اشخاص برجسته و رهبری این گروه را هدف قرار خواهد داد. وی گفت: یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم به تخریب و نابودی این گروه دست بزنیم انجام حملات کاملا خصمانه علیه چنین گروهی است و این اقدامات شامل تخریب و از میان بردن توانایی فرماندهی و کنترل و رهبری نیروهای تروریستی است.

اين اخبار یک روز پس از آن منتشر شد که رئیس‌جمهوری آمریکا برنامه خود را برای یافتن و از میان بردن نیروهای داعش "در هرجا که باشند"، اعلام کرد و گفت که انجام عملیات نظامی نه تنها در عراق بلکه در سوریه و در صورت ضرورت صورت می‌گیرد.

کد خبر 271657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha