همشهری آنلاین: دو روز پس از نامزدی همسر رییس جمهور آرژانتین (سناتور کریستینا فرناندس د کرچنر)، روبرتو لاواگنا، وزیر اقتصاد سابق این کشور نامزدی خود را برای کسب عالی‌ترین مقام دولتی آرژانتین اعلام کرد.

خبرگزاری اتریش از بوینوس آیرس گزارش داد، وی قول داد که با فقر در این کشور مبارزه کند. این مرد 64 ساله در جریان اعلام نامزدی‌اش در تیلکارا در شمال آرژانتین گفت می‌خواهد از فرصت‌های توسعه کشورش بهره بگیرد.

لاواگنا یکی از امیدهای جناح میانه‌رو حزب حاکم پرونیست است.

حمایت اندک
با این حال، بر اساس نظرسنجی‌ها او از حمایت اندک مردمی در قیاس با کریستینا فرناندز، همسر چپ‌گرای کرشنر برخوردار است.

این وزیر پیشین، پنج سال پیش سابقه عملکرد خوبی را در خروج از بحران شدید اقتصادی به جای گذاشت. وی همکاری نزدیکی را با کرشنر داشته است. موفقیت مشترک آنها باعث شد برنامه‌ای را نیز برای آموزش و پرورش در این کشور بنیان نهند. با این حال این دو سیاستمدار تلقی متفاوتی درباره سیاست‌های درآمدی و مالیاتی داشتند که باعث جدایی‌شان از یکدیگر شد. پس از این جریان بود که لاواگنا در دسامبر 2005 از سمت خود کناره‌گیری کرد.

تنوع نامزدها
فرناندز روز پنجشنبه در لا پلاتا به صورت رسمی نامزدی خود را اعلام کرد. منتقدان، همسر رییس جمهور کنونی را متهم می‌کنند که با معرفی نامزدهای متنوع قصد دارد برای طولانی مدت در قدرت بماند.

قانون اساسی آرژانتین، دو دوره ریاست جمهوری چهار ساله را به صورت منقطع پیش‌بینی کرده است. بدین ترتیب کرشنر نمی‌تواند این بار برای ریاست جمهوری کشورش نامزد شود.

کد خبر 27133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز