کمیته بازنگری قیمت خودرو در حالی تا پایان هفته جاری به‌خودروسازان مهلت داده تا اطلاعات لازم برای تعیین قیمت‌های جدید را به این کمیته ارسال کنند که رئیس شورای رقابت بار دیگر بر عدم‌تغییر قیمت‌ها تأکید کرد.

تنظیم قولنامه

اصرار وزير صنعت و شوراي رقابت بر عدم‌تغيير قيمت خودرو موجب كمرنگ‌شدن انتظار مشتريان براي ارزاني خودروهاي داخلي شده است اما كميته بازنگري قيمت خودرو محقق نشدن وعده قبلي خود مبني بر اعلام قيمت‌هاي جديد خودرو تا 22مرداد‌ماه جاري را ناشي از ارائه نشدن اطلاعات قيمت تمام‌شده از سوي خودروسازان قلمداد مي‌كند. رئيس هيأت تحقيق و تفحص از خودروسازان با بيان اينكه خودروسازان براي ارسال اطلاعات خود به كميته بازنگري قيمت خودرو تا پايان اين هفته فرصت دارند، تأكيد كرد كه در غيراين صورت مجلس با ابزارهاي خاص خود موضوع بازنگري قيمت خودرو را تعيين تكليف مي‌كند.

علي عليلو تعيين قيمت پايه سال‌گذشته در فرمول جديد قيمت‌گذاري خودرو را غيرعلمي خواند و اعلام كرد: مجلس شوراي اسلامي در روند تحقيق و تفحص از خودروسازان خواستار اين است كه رويه‌هاي غلط تصميم‌گيري و يا قيمت‌گذاري در صنعت خودرو اصلاح شود. بر اين اساس متن كامل گزارش تحقيق و تفحص از خودروسازان بيش از يك‌ماه است كه به شوراي رقابت ارسال شده و اين بخش به جاي تعلل و يا انتظار براي كسب نتايج كميته بازنگري قيمت خودرو در مجلس، بايد اين گزارش را بررسي و اشتباهات خود را در حوزه قيمت‌گذاري اصلاح مي‌كرد.

به گفته وي نبايد هزينه‌هاي سال‌هاي گذشته توليد خودرو از جيب مردم پرداخت شود، مجلس در بخش خودرو به هيچ عنوان كوتاه نيامده و بعد از بررسي قيمت‌ها، اقدامات اساسي را براي اصلاح صنعت خودرو انجام خواهد داد.

  • خودرو ارزان نمي‌شود

اين در حالي است كه رئيس شوراي رقابت از ارزان‌نشدن قيمت خودرو خبر داد و وقفه ايجادشده در زمينه تعيين قيمت برخي خودروها مانند تندر90را در سايه مطرح‌شدن بسته ركود، توجيه و اعلام كرد كه قيمت‌ اين خودروها تا پايان تابستان اعلام مي‌شود. از سوي ديگر نمايندگان عضو كميسيون صنايع مجلس در حالي قبلا از پذيرش اشتباه در محاسبه قيمت خودرو توسط رئيس شوراي رقابت و تشكيل كميته مشترك براي بازنگري قيمت‌ها خبر داده بودند كه ديروز رضا شيوا درباره احتمال تغيير قيمت خودروهاي داخلي به ايسنا اعلام كرد: در مورد اين موضوع هيچ‌گونه بررسي قرار نيست انجام شود و ما قيمت مان را اعلام كرده‌ايم. فقط قرار شده در رابطه با آپشن‌ها اطلاعاتي به ما بدهند چرا كه قيمتي كه ما اعلام كرده‌ايم قيمت پايه و كارخانه بوده است.

وي با سكوت در مورد برنامه‌ شوراي رقابت براي كاهش قيمت خودرو، افزود: به هر حال شوراي رقابت قيمت‌ها را گذاشته و قيمت‌ كارخانه را نيز مشخص كرديم و به‌طور متوسط قيمت خودروها 5/5درصد افزايش داشته است.

کد خبر 269113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha