بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای سامان بخشی به پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج، بانک‌های عامل را بسیج کرده‌اند تا در مدت زمان ۲ ماه، حجم وسیعی از متقاضیان مانده در صف به این وام دسترسی پیدا کنند.

طبق اعلام بانك‌هايي كه تاكنون ظرفيت اعطاي وام ازدواج خود را ذكر كرده‌اند، بيش از 540هزار وام در اين طرح ضربتي از عيد فطر تا پايان شهريورماه اعطا خواهد شد. آخرين آمارها نشان مي‌دهد كه بيش از يك ميليون نفر از متقاضيان وام ازدواج در نوبت قرار دارند اما بانك‌هاي عامل به درخواست متقاضيان جديد اين وام هم پاسخ مثبت مي‌دهند.

بانك ملي ايران اعلام كرده است كه در اين مدت 2ماهه 300هزار فقره وام ازدواج پرداخت خواهد كرد كه چند روز گذشته 3هزار فقره از اين وام اعطا شده است. اين در حالي است كه از ابتداي سال تا پيش از اجراي اين طرح ضربتي تنها 121فقره وام ازدواج توسط بانك ملي ارائه شده بود. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در اين دوره قرار است 150هزار وام به متقاضيان پرداخت كند تا دومين بانك از اين حيث باشد.

بانك صادرات نيز اعلام كرده است كه از عيد فطر تا پايان شهريورماه سال‌جاري، علاوه بر سهميه مصوب 300هزار فقره‌اي در سال، به ٥٠هزار نفر ديگر از زوج‌هاي جوان، تسهيلات پرداخت مي‌كند. محمد ابراهيم مقدم مديرعامل بانك تجارت نيز از سهميه 40هزار فقره‌اي اين بانك در پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج از سوي بانك مركزي خبر داد. در اين طرح ضربتي بانك‌هاي سپه، مسكن و رفاه نيز اعلام آمادگي كرده‌اند اما هنوز سهميه مازاد اين بانك‌ها اعلام نشده است.

کد خبر 267781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha