دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشتمین قهرمانی برزیل در کوپا آمه‌‌ریکا رقم خورد.

در دیدار پایانی رقابت‌های جام ملت‌های آمریکا، تیم برزیل با مربیگری کارلوس دونگا با نتیجه قاطع 3 بر 0 آرژانتین را در هم کوبید و از عنوان سال 2004 خود دفاع کرد.

 ابتدا به نظر می‌رسید که آرژانتین شانس بیشتری برای پیروزی دارد، چرا که در تمامی بازی‌های خود تا فینال به برتری رسیده بود و به علاوه برزیلی‌ها از بازی نیمه نهائی مقابل اروگوئه که به پنالتی کشیده شد بسیار خسته بودند.

در دیدار فینال که به داوری آماریلا دمارکی از پاراگوئه انجام شد در همان ابتدای بازی برزیل صاحب برتری شد، بدین ترتیب که خولیو باپتیستا با دور زدن آیالا توپ را در دقیقه 5 به کنج دروازه آرژانتین دوخت. آرژانتین هم در پی جبران برآمد و چهار دقیقه بعد ورون سانتر مسی را با سر به ریکلمه رساند، اما او توپ را به تیر دروازه زد.

 در دقیقه 34 برزیل یک تعویض انجام داد و دانیل آلوز را به جای الانو وارد زمین کرد. دو دقیقه بعد دوباره ریکلمه با سرعت به طرف دروازه حریف حرکت کرد که دونی،گلر برزیل توپ را از روی خط محوطه جریمه مهار کرد.

در دقیقه 40 اما روبرتو آیالا توپ را وارد دروازه خودی کرد تا نیمه اول با نتیجه 2 بر 0 به سود زردپوش‌ها به پایان برسد.

دو تیم در نیمه دوم بدون تغییر وارد زمین شدند. در دقیقه 59 آلفیو باسیل، مربی آرژانتین برای تقویت خط دفاعی تیمش پابلو آیمار را جایگزین کامبیاسو کرد . اما این کار هم حاصلی در بر نداشت و برزیل در دقیقه 69 روی یک ضد حمله توسط دانیل آلوز به گل سوم رسید.

 بازی با همین نتیجه پایان یافت و برزیل موفق شد هشتمین مقام قهرمانی خود در کوپا آمه‌ریکا را جشن بگیرد.

  اما پیش از این بازی دیدار رده‌بندی نیز بین دو تیم اروگوئه و مکزیک برگزار شد و مکزیک توانست با نتیجه 3 بر 1 از سد حریف گذشته و صاحب عنوان سوم این رقابت‌ها شود.

 برای اروگوئه سباستین آبه‌رو (22) و برای مکزیک بلانکو (37) از روی نقطه پنالتی، عمر براوو (68) و گواردادو (75) گلزنی کردند.

کد خبر 26648

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز