چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

علی ابراهیمی: گرانی خودروهای داخلی در شرایطی موجب تشدید رکود بازار شده که با عقب‌نشینی گام به گام دولت از مقابله با افزایش رسمی قیمت‌ها، انتظار مشتریان خودرو برای تعدیل قیمت‌ها برآورده نشد.

خودرو

گلايه‌هاي مردم و نمايندگان مجلس نسبت به گراني رسمي خودروهاي داخلي همچنان ادامه دارد اما روز گذشته محمدباقر نوبخت از ناتواني دولت براي تغيير قيمت‌هاي مصوب شوراي رقابت خبر داد تا نشست ويژه بعد از ظهر روز گذشته شوراي رقابت با مجلسي‌ها براي بررسي مجدد قيمت خودروهاي داخلي عملا بي‌نتيجه بماند.

محمدباقر نوبخت كه پيش از اين با تأكيد بر تكدر خاطر رئيس‌جمهور و اعضاي هيأت دولت از قيمت‌هاي جديد خودروهاي داخلي، از عدم‌پذيرش اين قيمت‌ها توسط دولت خبر داده بود، روز گذشته اعلام كرد كه شوراي رقابت، شورايي دولتي نيست و چون برخي از افراد با حكم رئيس‌جمهور در اين شورا حضور دارند به اين معنا نيست كه ما مي‌توانيم نظر آنها را تغيير دهيم؛ همانطور كه در ديگر شوراهاي تعيين قيمت در پاره‌اي از موارد دولت مخالف افزايش قيمت‌هاست ولي مسئله در جاي ديگري تصميم‌گيري مي‌شود.

اصرار مجلس به كاهش قيمت‌ها

اين در حالي است كه نمايندگان مجلس به‌خصوص اعضاي ناظر شوراي رقابت بر غيرواقعي بودن قيمت‌هاي مصوب شوراي رقابت و ضرورت كاهش اين قيمت‌ها اصرار دارند. رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينكه گزارش تفحص از خودروسازان بيانگر آن است كه امكان كاهش قيمت خودرو حتي به كمتر از قيمت‌هاي قبلي نيز وجود دارد، اعلام كرد كه در نشست كميسيون صنايع با صنعتگران، وزراي اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت نيز كميسيون صنايع افزايش قيمت خودرو با مصوبه شواي رقابت را تأييد نكرد. به گفته رضا رحماني مقرر شده تا در جلسه‌اي با حضور وزير صنعت، رئيس شوراي رقابت و مديران صنعت خودرو‌سازي‌ علل افزايش قيمت خودرو در كميسيون صنايع بررسي شود چرا كه از عجايب روزگار است كه پس از آنكه رئيس‌جمهور در روز صنعت اعلام كرد كه با افزايش قيمت خودرو مخالف است، مصوبه شوراي رقابت در افزايش قيمت خودرو ابلاغ شد.

عضو ناظر شوراي رقابت نيز با اشاره به جلسه ويژه شوراي رقابت براي بررسي اعتراض دولت و مجلس به افزايش قيمت خودرو اعلام كرد كه قيمت‌ها بايد تعديل شده و خودروسازان به فكر ارتقاي سطح محصولات خود باشند. به گفته عيسي امامي، قرار بود پس از اجراي 5پيش شرط شوراي رقابت توسط خودروسازان، قيمت‌هاي جديد اجرا شود اما برخلاف اين موضوع خودروسازان بلافاصله افزايش قيمت‌هاي جديد را اعمال كردند

نشست بي‌نتيجه در شوراي رقابت

نشست ويژه ديروز شوراي رقابت با دولت و مجلس براي بررسي قيمت‌ها نيز دستاوردي براي كاهش قيمت‌ها نداشته و اين نشست بدون هيچ مصوبه يا تغييري در قيمت‌هاي مصوب قبلي شوراي رقابت كه مورد اعتراض مجلس و دولت قرار گرفته بود به‌كار خود پايان داد. با توجه به عدم‌تغيير قيمت‌ها با نشست ديروز، مسئولان شوراي رقابت نيز از نبود ضرورتي براي اطلاع‌رساني در زمينه نتايج اين نشست خبر دادند.

کد خبر 266123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha