همشهری آنلاین: هیات دولت به منظور مقابله با تنش آبی ناشی از خشکسالی با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به تهران موافقت کرد.

آب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه 15 تیر ماه جاری به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و به استناد اصل 138 قانون اساسی موافقت کرد مبلغ 50 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380 - موضوع بند ش ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه بابت آبرسانی به تهران از سد تنظیمی کرج، برای مقابله با تنش آبی ناشی از خشکسالی، در اختیار شرکت سهامی آب منطقه‌ای تهران قرار گیرد تا برابر قوانین ومقررات مربوط هزینه شود.

این مصوبه در تاریخ 18 تیر ماه جاری توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، با آمدن تابستان و گرم شدن هوا، کمبود آب در کشور به یک فوریت ملی تبدیل شده است.

تهران یکی از بزرگترین شهرهای ایران است که جمعیت آن 22 میلیون نفر برآورد می‌شود، یعنی بیش از یک چهارم کل جمعیت کشور.

مسوولان تهران اعلام کرده اند که در تاریخ 9 مه (19 اردیبهشت) یعنی در آستانه شروع گرما در این شهر، مصرف آب آن رکورد زده و به دو میلیون و 992 هزار متر مکعب رسیده است.

در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) با کاهش سطح آب سدها و با عنایت به اینکه سدها به تنهایی نمی‌توانند آب آشامیدنی و آب مورد نیاز بخش آبیاری را تامین کنند، وزارت نیروی ایران چاه‌های جدیدی در اطراف استان تهران حفر کرد.

کد خبر 265976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha