همشهری آنلاین: پژوهش‌های پیش تولید فیلم‌های کوتاه «بازی‌های سنتی ایرانی» در حوزه هنری کودک و نوجوان به پایان رسید.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از حوزه هنری کودک و نوجوان، سیداحمدموسوی صمدی، معاون پژوهشی حوزه هنری کودک و نوجوان، با اعلام این خبر، گفت: پیرو فرمایشات حضرت آقا درباره لزوم ترویج بازی‌های سنتی ایرانی و آشنایی کودکان و نوجوان با بازی‌های اصیل ایرانی، قرار است 10 فیلم مستند کوتاه در حوزه هنری کودک و نوجوان تولید شود.

موسوی صمدی افزود: ما در این پژوهش پس از گردآوری مجموعه بازی‌های سنتی و محلی، در گام بعدی بر اساس شاخص‌ها و معیارهایی چون رقابت، مشارکت، سرعت عمل، تحرک بالا، دقت، تقویت حواس، هوش، حدس و گمان، تمرکز، شعر محوری، جریمه، پیچیدگی و ... دست به طبقه بندی و دسته‌بندی بازی‌ها زدیم.

معاون پژوهشی حوزه هنری کودک و نوجوان، درک مفاهیم، کارکردها و بررسی دقیق‌تر بازی‌های سنتی ایرانی را لازم دانست و تصریح کرد: می‌توان برخی از بازی‌های سنتی و محلی را متناسب با فرهنگ و نیاز روز کودکان و نوجوانان تکمیل و اصلاح کرد.

سیداحمدموسوی صمدی در پايان گفت: پژوهشگر این طرح مسعود حسنلو است و علاقمندان و پژوهش‌گران حوزه کودک و نوجوان، می‌توانند با مراجعه به معاونت پژوهشی حوزه هنری کودک و نوجوان، از این پژوهش استفاده كنند.

45 بازی سنتی و محلی شامل یه قل دوقل، هفت سنگ، وسطی، لی‌لی حوضک، کبدی با یک پا، کلاغ‌پر، قائم باشک، عمو زنجیرباف، سنگ کاغذ قیچی، بازی رنگ‌ها، زو، دستش ده، الک دولک، ریگک، بالا بلندی و ... در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند.

کد خبر 265929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha