یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

نخستین‌ماه تابستان به روزهای پایانی رسیده و‌ماه رمضان به نیمه. در این روزهای بلند و داغ، سالن‌های پایتخت با تازه‌ترین آثار گروه‌های نمایشی از علاقه‌مندان تئاتر پذیرایی می‌کنند.


به گزارش همشهري، نمايش 80دقيقه‌اي «سيستم گرون هلم» تا آخرين روز تير در سالن خليج‌فارس فرهنگسراي نياوران ساعت21 اجرا مي‌شود. اين نمايش براساس نمايشنامه جوردي گالچران به كارگرداني عليرضا كوشك جلالي روي صحنه مي‌رود و الهام پاوه‌نژاد، سينا رازاني، اميرحسين رستمي و رضا مولايي در آن بازي مي‌كنند. سيستم گرون هلم ملهم از يك اتفاق واقعي است. 4متقاضي يك شغل بسيار مهم مقابل مديران شركت مي‌نشينند و... نمايش از 23 تا 28 تير اجرا ندارد و سپس 3 نوبت ديگر به صحنه مي‌رود.

اجراي نمايش‌هاي «قصر» و «ناصر سعيد طهراني» از برگزيدگان هفدهمين جشنواره تئاتر دانشگاهي در سالن استاد سمندريان تماشاخانه ايرانشهر آغاز شده است. قصر به كارگرداني آرمين جوان روي صحنه رفته و داستان ورود يك غريبه را به دهكده‌اي ناشناس روايت مي‌كند. مقصد او مكاني است به نام قصر... محمدرضا علي‌اكبري، الهه بخشي، جعفر كرماني، عطيه ترابي و مهدي كرماني در قصر ايفاي نقش مي‌كنند كه ساعت19 اجرا مي‌شود.

ناصر سعيد طهراني به نويسندگي محمود احدي‌نيا و كارگرداني داريوش رشادت كه تنديس نمايشنامه‌نويسي و تقدير بازيگري مرد را از هفدهمين جشنواره تئاتر دانشگاهي برده، داستان يك خانواده از جنوب شهر تهران را روايت مي‌كند. فرداي عروسي برادر بزرگ‌تر، يك تكه كاغذ تمام رويدادهاي آينده را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد. اين نمايش با بازي محمد روشني، پونه پارسايي، امين اسفنديار، نعيم بذركار و ماهور الوند هر روز ساعت21 روي صحنه مي‌رود.

نمايش‌هاي «شب بخير مادر» به كارگرداني مهشيد بابايي و «گون‌گولا» به نويسندگي و كارگرداني اشكان صادقي به‌ترتيب ساعت ۱۸ و ۱۹:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامي خانه هنرمندان ايران ميزبان علاقه‌مندان تئاتر هستند. اجراي گون‌گولا تا 8 مرداد ادامه خواهد داشت و پرنده علايي، اشكان صادقي و ايمان افشاريان در آن به هنرنمايي مي‌پردازند. شب‌بخير مادر هم با بازي تينا بخشي و مهديه نساج اجرا مي‌شود.

اجراي نمايش «معاشقه حنجر و خنجر» كه برگزيده جشنواره تئاتر‌ماه سال۹۱ است، با بازي ابوالفضل حاجي‌عليخاني از پنجشنبه ۱۹تيرماه در تماشاخانه سنگلج آغاز شده است. طراحي صحنه اين نمايش 50دقيقه‌اي را شقايق فتحي به‌عهده دارد كه هر روز جز شنبه‌ها ساعت۱۹:۳۰ روي صحنه است و در مجموع 10 اجرا خواهد داشت.

کد خبر 265694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha