همشهری آنلاین: گرچه پاریس پرطرفدارترین مقصد توریستی در جهان است، به نظر می‌رسد پاریسی‌ها گاهی توجه لازم را به گردشگران نشان نمی‌دهند.

به گزارش آسوشیتدپرس مقامات شهر پاریس برای تغییر این وضعیت سعی دارند که رانندگان تاکسی‌ها را تشویق کنند که لبخند بزنند و پیشخدمت‌ها را وادارند به انگلیسی هم حرف بزنند.

به توریست‌ها هم توصیه‌هایی شده است از جمله این که از محصولات فرانسوی استفاده کنند.

در حالی که شهردار پاریس برتران دلون که دوشنبه 9 ژوئیه (18 تیر) اولین "روز توریست پاریس" در میدان تورکادرو بر پا می‌داشت، پاسخ رهگذران قابل پیش‌بینی بود. پاریسی‌ها می‌گفتند در شهرت آنها به بی‌ادب‌بودن اغراق شده‌است.

پل رول رئیس اداره توریسم پاریس می‌پذیرد که اهالی پایتخت فرانسه تصویری "تا حدی غیردوستانه" از خود نشان می‌دهد، اما از همشهریانش دفاع می‌کند.

او می‌گوید "شهروندان فرانسوی هنگامی که لازم می شود به زبانی خارجی  صحبت کنند دچار خجالت می‌شوند. آنها لهجه‌ای غلیظ دارند که فهم گفته‌های‌شان را مشکل می کند."

او می‌گوید هدف از این مبارزه این است که به  پاریسی‌ها بفهماند که توریست‌ها چقدر برای رشد اقتصادی شهر آنها مهم هستند، و به آنها کمک کند که رفتارهای‌شان در برخورد با خارجی‌ها را بهبود بخشند.

از طرف دیگر بسیاری از رانندگان تاکسی در پاریس فرانسوی زبان بومی نیستند و این کار را باز هم برای مسافران مشکل‌تر می‌کند.

شهرداری پاریس برای رفع این مشکل تابستان امسال در پنج جایگاه توریستی اصلی در پاریس کیوسک‌های "سفیران استقبال" مستقر کرده‌است.

در هر حال رول یاد‌آور می‌شود که علیرغم هراس توریست‌ها درباره کیفیت سرویس‌های ارائه‌ شده معمولاً پس از رسیدن به پاریس عقیده‌ آنها تغییر می‌کند و 97 درصد آنها ابراز تمایل می‌کنند که باز هم به این شهر بازگردند.

رول می‌گوید بیش از 12 درصد مشاغل در پاریس مستقیماً به توریسم مربوط هستند.

در سال 2006 بر اساس آمار اداره توریستی منطقه پاریس، این شهر 15.3 میلیون نفر بازدیدکننده از کشورهای خارجی و سایر نقاط فرانسه داشته‌است.

کد خبر 26547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز