مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معماران آمریکایی تولید آجرهایی از جنس مواد طبیعی و ارگانیک را آغاز کرده‌اند که هیچ گونه مواد شیمیایی یا صنعتی در آن وجود ندارد.

به گزارش مهر، معماران آمریکایی ساخت نمونه‌هایی از آجرهای ارگانیک را آغاز کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود با استقبال مخاطبان مواجه شود. آجرهای جدید را "آجرهای ارگانیک" نامیده‌اند زیرا نه تنها در مراحل ساخت از هیچ گونه مواد شیمیایی یا صنعتی استفاده نمی‌شود بلکه این آجرها قابل بازیافت نیز هستند.

در ساخت آجرهای جدید از مواد طبیعی مانند میسلیوم قارچ، الیاف قارچ، ساقه ذرت یا ضایعات کشاورزی استفاده می‌شود. قارچ‌ها را جزو آغازیان غیر فتوسنتر کننده‌ای می‌دانند که به صورت توده‌ای از رشته‌های شاخه شاخه و به هم پیوسته‌ای به نام "میسلیوم یا ریسه" رشد می‌کنند. میسلیوم در دوره رشد رویشی قارچ‌ها بر روی کاه‌های اطراف رشد کرده و شبیه به پنبه یا تارهای بسیار باریک است. زمانی که میسلیوم‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند شبیه به کپک سفید رنگ به نظر می‌رسند.

"دیوید بنیامین"، سرپرست این پروژه می‌گوید: "می‌توان گفت ما در این طرح از موجودات زنده‌ای استفاده کردیم که نه تنها با محیط زیست سازگارند بلکه از قابلیت بازیافت نیز برخوردارند. آجرهای جدید دارای قدرت استحکام و مقاومت بسیاری هستند تا ساختمان‌هایمان از این پس علاوه بر سبز بودن (سازگار با محیط زیست)، محکم و بادوام نیز باشند."

وی گفت: "برای شکل ظاهری ساختمان، طرح‌های بسیاری را در نظر داشتیم اما در نهایت تصمیم گرفتیم به دلیل مواد متفاوتی که در ساخت آجر به کار گرفته شده، شکل ساختمان نیز متفاوت باشد."

کد خبر 265105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha