مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد که تیم باستان‌شناسی پشت سد هنزاف پس از ۳‌ماه بررسی در این منطقه به ادامه خاکبرداری برای ساخت سد نظر داده است.

باستان‌شناس‌ها به خاکبرداری برای ساخت سد «هنزاف» رأی دادند


2روز پيش گزارشي از يافتن محوطه‌هاي باستاني متعلق به عصر مفرغ و برخي سازه‌هاي دوره ساساني در كاوش‌هاي نجات‌بخشي سد هنزاف در خبرگزاري مهر منتشر شده بود كه روزنامه همشهري نيز ديروز به آن پرداخت.

اكنون سازمان ميراث فرهنگي به نقل از علي مهاجري مديركل ميراث فرهنگي استان كرمان اعلام كرده است كه حين عمليات خاكبرداري پروژه سد هنزاف كه توسط جهادكشاورزي در حال انجام بود، افراد حاضر در محل متوجه وجود گورستان تاريخي در اين منطقه شدند و به اين ترتيب عمليات خاكبرداري متوقف شد.

به گفته مهاجري، با اعلام اين كشف به اداره كل ميراث فرهنگي استان كرمان در سال 91، تيم باستان‌شناسي به سرپرستي نصير اسكندري عمليات كاوش در اين منطقه را آغاز كرد.

مديركل ميراث فرهنگي استان كرمان با اشاره به اينكه گروه باستان‌شناسي به‌مدت 3‌ماه در اين محوطه مشغول تحقيق و بررسي بودند، تصريح كرد: اشياي كشف‌شده در محل خاكبرداري سد با نظر باستان‌شناسان حاضر در اين پروژه به اداره كل ميراث فرهنگي استان منتقل شد و در حال حاضر در همين محل نگهداري مي‌شود.

مهاجري گفت: تيم باستان‌شناسي پس از 3‌ماه بررسي، كاوش و استخراج تعدادي شيء تاريخي از اين منطقه به‌صورت كتبي به ادامه خاكبرداري براي ساخت سد نظر دادند.

وي افزود: اين اشياء در محل اداره كل ميراث فرهنگي استان كرمان نگهداري مي‌شود و بررسي آنها هنوز به پايان نرسيده است.آنطور كه علي مهاجري به روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي گفته است، تيم باستان‌شناسي اين منطقه و سرپرست گروه به‌صورت كتبي اعلام كرده‌اند كه كاوش و باستان‌شناسي در اين منطقه به پايان رسيده و ادامه خاكبرداري عمليات سدسازي بلامانع است.

کد خبر 264914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha