همشهری آنلاین: دادگاهی در انگلیس روز سه شنبه حکم برخی متهمان در پرونده رسوایی شنود مکالمات تلفنی در نشریه نیوز او د ولد را صادر کرد.

صدور احکام متهمان شنود مکالمات تلفنی در انگلیس

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، دادگاه انگلیس ربکا بروکز سردبیر سابق نشریه نیوز او د ولد را بر اساس اتهامات وارده گناهکار ندانست.اما دادگاه اندی کولسون همکار سابق ربکا بروکز را بر اساس اتهامات وارد شده در خصوص شنود مکالمات تلفنی شماری از افراد گناهکار شناخت.

در این پرونده گفته می شود کارکنان نشریه نیوز او د ولد متهم هستند که تلفن شخصی چهار هزار نفر را شامل شخصیت های بر جسته هنری ، خانواده سلطنتی و یک دختر نوجوان به قتل رسیده شنود کرده اند.

این شنود مکالمات در نشریه نیوز او د ولد وابسته به شرکت رابرت مرداک ظرف شش سال صورت گرفته است.در پی افشای این رسوایی نشریه نیوز او د ولد در ژوئیه 2011 میلادی تعطیل شد.

صدور احکام متهمان شنود مکالمات تلفنی در انگلیس

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس امروز پس از صدور این حکم در گفتگو با سی ان ان به خاطر استخدام اندی کولسون معذرت خواهی کرد.

وی گفت من مسئولیت کامل این مسئله را به عهده می گیرم.

وی گفت من به صراحت به خاطر استخدام کولسون ابراز تاسف می کنم و تصریح می کنم که این تصمیمی اشتباه بوده است.

گفته می شود"شان هور" خبرنگار سابق هفته‌نامه "نیوز آو د ورلد" که در انتشار اخبار مربوط به رسوایی شنود غیرقانونی مجموعه "رابرت مرداک " دست داشت در خانه‌اش به قتل رسیده است.

هور 47 ساله "اندی کولسون " سردبیر سابق نیوز آو د ورلد را به مشارکت در این فعالیت غیرقانونی متهم کرده بود.

جسد هور پس از آنکه وی اتهامات جدیدی علیه مدیران اجرایی که وی برای آنها کار می‌کرد مطرح کرد، در خانه‌اش در واتفورد پیدا شد.

کد خبر 263697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha