همشهری آنلاین: کارتونیست حوزه هنری خراسان رضوی عنوان برگزیده‌ جشنواره کارتون «آیدین دوگان» را به دست‌ آورد.

کارتون

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از حوزه هنری خراسان رضوی، عليرضا پاکدل از هنرمندان حوزه هنری خراسان رضوی و عضو فعال دفتر کاریکاتور حوزه هنری موفق به کسب جایزه ویژه جشنواره «آیدین دوگان» شد.

«آیدین دوگان» که سی‌ویکمین دوره‌ آن برگزار شد، یکی از معتبرترین و مهم‌ترین جشنواره‌های کاریکاتور در سطح دنیاست که هر سال در کشور ترکیه برگزار می‌شود و بزرگ‌ترین هنرمندان کارتونیست از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند.

علیرضا پاکدل که عنوان بهترین کاریکاتوریست چهره سال ۱۳۹۲ ایران را نیز به دست آورده، نخستین و تنها کارتونیست مشهدی است که در این جشنواره موفق به کسب جایزه شده است.

پاکدل تا به حال جوایزی نظیر نفر اول بخش کاریکاتور ششمین جشنواره AYACC چین 2012، نفر اول جشنواره بین المللی طنز آمازون برزیل 2013، جایزه سوم از جشنواره بین المللی «دن کیشوت»، جايزه ويژه از جشنواره بين المللي كارتون رندون كلمبيا در بخش كاريكاتور 2013، جایزه ویژه مسابقه بين المللي كارتون رومانی - 2013 و ... را به دست آورده است.

همچنین این هنرمند برجسته کشورمان به عنوان داور در جشنواره‌ بین‌المللی کاریکاتور «دن کیشوت» و جشنواره بین‌المللی فجر حضور داشته است.

کد خبر 263333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha