افزایش نرخ سود تسهیلات خرد و متوسط به مردم و البته بنگاه‌های اقتصادی به میزان ۲۲درصد از فردای تصویب در شورای پول و اعتبار از به بانک‌ها ابلاغ شد.

به‌گزارش همشهري، ولي‌الله سيف با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم به‌شدت علاقه‌مند به تعيين تكليف نرخ سود عقود مبادله‌اي بود تا بتواند قابليت اجرايي پيدا كند. او هدف شوراي پول و اعتبار در افزايش نرخ سود تسهيلات يادشده را خروج اقتصاد از ركود تورمي اعلام و تصريح كرد:

اولويت بانك‌ها پرداخت تسهيلات براي تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي است. وي درباره آخرين وضعيت وام ازدواج گفت: هنوز تصميمي در اين خصوص اتخاذ نشده و اگر پيشنهاد اختصاص بودجه تصويب و نهايي شود، به مصوبه دولت براي تسريع در پرداخت وام ازدواج عمل خواهد شد. رئيس‌كل بانك مركزي با قبول انتقادها از بنگاهداري بانك‌ها گفت:

40درصد از پايه سرمايه هر بانك مي‌تواند در امر سرمايه‌گذاري و سهم بنگاهداري باشد اما به جاي 40درصد هم‌اكنون در كل نظام بانكي 52درصد است و البته برخي از بانك‌ها در اين خصوص منضبط عمل كرده‌اند و حتي 40درصد را تأمين نكرده‌اند. وي افزود: بانك مركزي بانك‌هايي را كه از اين حدنصاب تجاوز كرده‌اند، دعوت كرده و به آنها تكليف مي‌كند كه در دوره زماني مناسب خود را به حدنصاب برسانند.

کد خبر 263059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha