سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

درحالی‌که توجه جامعه جهانی به رویدادها و تحولات جاری در عراق معطوف شده است، در گوشه‌ای دیگر از خاورمیانه یعنی در فلسطین، اقدام رژیم صهیونیستی برای یافتن ۳شهرک‌نشین ناپدیدشده وارد فاز نظامی علیه فلسطینیان شده‌است.

به نوشته روزنامه لبناني السفير، در ادامه بازخوردهاي ناپديدشدن 3شهرك‌نشين در كرانه باختري، نخستين مكالمه تلفني ميان نخست‌وزير رژيم صهيونيستي و رئيس حكومت خودگردان پس از حدود يك سال، صورت گرفت. نتانياهو در اين مكالمه تلفني مدعي شده كه ربايندگان از حماس بوده‌اند. ناپديدشدن اين سه اسرائيلي بهانه‌اي تازه به رژيم صهيونيستي داده تا دست به اقدام نظامي عليه مردم فلسطين و محدود كردن حماس بزند. بعد از تشكيل دولت جديد فلسطين با حضور فتح و حماس، تل‌آويو به‌شدت از اين موضوع ناخشنود شد و اين دولت را تحريم كرد. به‌دنبال به رسميت شناخته‌شدن اين دولت از سوي جامعه جهاني، خشم تل‌آويو بيشتر هم شد. اكنون با اين تحول تازه، نتانياهو به‌دنبال انتقام از حماس است.

در 2روز گذشته جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي، 4بار به شماري از مناطق در نوار غزه حمله كردند. هرچند ارتش رژيم‌صهيونيستي هدف از اين حمله را واكنش به شليك موشك از نوار غزه اعلام كرد اما همسويي اين عمليات با تحركات ديپلماتيك مقام‌هاي اين رژيم براي اعمال فشار بر فلسطينيان در پي ناپديد شدن 3شهرك‌نشين چنين ادعايي را زير سؤال مي‌برد.

به موازات اين تحركات، بازداشت‌هاي دسته‌جمعي فلسطينيان در كرانه باختري هم ادامه دارد. رژيم صهيونيستي از زمان ناپديد شدن اين افراد در پنجشنبه شب گذشته تاكنون، ‌حدود 200فلسطيني ازجمله رئيس پارلمان فلسطين و 5نماينده حماس را در الخليل بازداشت كرده است و ديروز نيروهاي نظامي بيشتري را در كرانه باختري مستقر كرد كه از زمان انتفاضه دوم در سال2005 تاكنون بي‌سابقه بوده است. شهر الخليل در جنوب كرانه باختري به نوار غزه نزديك است و يكي از پايگاه‌هاي حماس در كرانه باختري به شمار مي‌رود و نتانياهو مي‌كوشد به بهانه جست‌وجو براي يافتن ناپديدشدگان، به‌صورت ريشه‌اي اين چالش را در الخليل حل كرده و در عين حال، فتح و حماس را به جان هم بيندازد.

اما 3روز پس از آنكه گروهي ناشناخته موسوم به دولت اسلامي عراق و شام و بيت‌المقدس مسئوليت ربودن اين افراد را برعهده گرفت، ديروز گردان شهداي الاقصي شاخه مقاومت جنبش فتح اين مسئوليت را برعهده گرفت. روزنامه عبري معاريو نوشت كه گردان‌هاي الاقصي در بيانيه‌اي ضمن اعلام اين امر، تأكيد كرده است كه آنان در سلامت كامل به‌سرمي‌برند.

کد خبر 262922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha