مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: همواره در مسابقات بزرگ یا ویژه ورزشی خصوصا فوتبال این نگرانی وجود دارد که بعد از موفقیت تیم، حمل و نقل شهری مخصوصا در کلان شهرها با مشکل مواجه شود.

ترافیک

چرا که با حضور شادی بخش مردم در خیابان ها، کار نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی دشوار خواهد شد و این ارگان های ایجادکننده نظم شهری برای خراب نکردن شادمانی ناگزیرند برخی مشکلات را تحمل نمایند.

به گزارش تین‌نیوز، با برگزاری مسابقات جام جهانی و حضور تیم ملی ایران در این بازی‌ها، بار دیگر شادمانی مردم و تاثیر آن بر حمل و نقل و ترافیک شهری، موضوعیت پیدا می کند. البته خوشبختانه بیشتر بازی ها در شب برگزار می شود و از این جهت چندان مشکلی ایجاد نخواهد شد اما به هرحال از سوی دیگر در صورت موفقیت تیم فوتبال کشورمان، شادی های پس از آن می‌تواند فراتر از حمل و نقل، مشکلات و مزاحمت های خیابانی را آن هم در نیمه شب موجب شود.

با توجه به این موضوع، حضور ایران در جام جهانی 2014 و پیروزی تیم ملی ایران در برابر نیجریه در مسابقه 26 خردادماه در جام جهانی 2014، و خصوصا کسب نتیجه ای غیرقابل انتظار و خیره کننده در برابر آرژانتین نیز از این قاعده مستثنی نیست اما سخنان فرمانده انتظامی تهران بزرگ مبنی بر داشتن آمادگی برای شادمانی مردم بیانگر این است که حواس نهادها و ارگان های مرتبط با نظم شهری جمع است.

ساجدی‌نیا درباره تمهیدات انتظامی و ترافیکی پلیس در صورت برد بازی ایران مقابل نیجریه می‌گوید: امیدواریم تیم ایران ببرد و در این صورت مشکل خاصی وجود ندارد و آمادگی برای شادی مردم پس از بازی را داریم.

آنهایی که 16 سال پیش و بازی خاطره انگیز ایران در برابر آمریکا را در جام جهانی به یاد می‌آورند، حتما هیجانات ناشی از آن دیدار که نیمه شب برگزار شد و حاصل آن پیروزی دو بر یک بر آمریکا با گل‌های استیلی و خداد عزیزی بود، به یاد می‌آورند. آن شب تا نیمه‌های شب مردم ایران به خیابان‌ها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند.

البته گسترش رسانه‌های الکترونیک و پایگاه‌های خبری اینترنتی در سال 1998 با 16 سال بعد از آن یعنی 2014 برای انعکاس ترافیک شادمانی قابل مقایسه نیست. در حال حاضر بعد از وقوع هر رویدادی امکان انتشار سریع آن در کوتاه ترین زمان ممکن قبل از این که منتظر روزنامه فردا باشیم، فراهم است اما خاطره های شبانه آن سالها بیشتر در قاب تصویر ذهنی به یادگار می‌ماند.

آیا ممکن است این خاطره بار دیگر در بازی های جام جهانی 2014 تکرار شود و حمل و نقل شهری را تحت تاثیر خود قرار دهد؟ شاید عجیب به نظر برسد، اما برخی مواقع، عجیب، واقعی است!

اگرچه ترافیک، همواره یک معضل شهری شناخته شده اما ترافیک شادمانی، از جنس نعماتی است که باید برای تحقق آن به دعا و آرزو متوسل شد! پس: خدایا...

کد خبر 262813

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha