همشهری‌آنلاین: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام از ممنوعیت سفر به اماکن مذهبی عراق به غیر از شهرهای کربلا و نجف از سوی سازمان حج و زیارت و تردد روزانه پنج هزار عراقی در ایران خبر داد.

تابلو عراق

به گزارش تين‌نيوز، رضا سلیمانی با اشاره به تاثیر گروهک تکفیری داعش در عراق بر حمل و نقل بار و مسافر میان دو کشور اظهار داشت: شهرهای شیعه نشین و همجوار کشور عراق با ایران در آرامش و امنیت کامل به سر می‌برند.

وی افزود: سازمان حج و زیارت سفر به اماکن مذهبی کشور عراق به غیر از شهرهای نجف و کربلا که امنیت مسیر سفر از سوی دولت عراق تامین می‌شود، ممنوع اعلام کرده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام با بیان اینکه روزانه به طور میانگین پنج هزار نفر عراقی به صورت رفت و برگشت وارد خاک ایران می شوند، خاطرنشان کرد: کامیون های ایرانی در طول تاریخ هیچگاه از مرز مهران وارد عراق نشده اند و همواره بار در مرز تخلیه و توسط کامیون های عراقی بارگیری می‌شود.

سلیمانی در ادامه بیان داشت: تعاملات ترانزیتی میان دو کشور به صورت عادی و روال همیشگی در حال انجام است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام با اشاره به تصمیمات احتمالی از سوی دستگاه‌های امنیتی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در صورت احتمال نزدیک شدن نیروهای داعش به شهرهای مرزی عراق با ایران تصریح کرد: چنین اتفاقی هیچگاه رخ نخواهد داد، اما در صورت در نظر گرفتن کمترین احتمال، با توجه به تجربه 8 سال دفاع مقدس، مرزها بسته و محدودیت‌های لازم از سوی دستگاه‌های امنیتی اعمال خواهد شد.

کد خبر 262585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha