سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

هشمهری‌ آنلاین: شهردارتهران گفت: شمار خودروهای ون تا پایان امسال به ‪ ۱۵‬هزار دستگاه می‌رسد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف روز سه‌شنبه(19 تیر) در جمع‌ خبرنگاران اظهارداشت: سال گذشته به شهروندان قول داده بودیم از بهار امسال خودروهای وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر شود و تاکنون نیز ‪ ۵۰۰‬دستگاه ون ورود شهر شده است.

وی افزود: طبق برنامه این تعداد خودرو تا سقف ‪ ۱۵‬هزار دستگاه افزایش می‌یابد تا ضریب خدمات حمل و نقل عمومی نیز خود به خود افزایش یابد.

وی با اشاره به قدرت مانور بالای این خودروها در شهر تاکید کرد: ظرفیت مناسب جابجایی شهروندان و امکانات مناسب داخل خودرو از دیگر مزایای خودرو های ون است.

شهردار تهران گفت: هم اکنون به سرعت در حال تجهیز این خودروها برای ورود به معابر شهر هستیم و تا قبل آغاز سال تحصیلی جدید بخش قابل توجهی از آنها فعال خواهند شد.

قالیباف در خصوص مسیرهای فعالیت این خودروها تاکید کرد: خودروهای ون ابتدا در مسیرهای اصلی و پرتردد مرکز شهر و سپس با افزایش خودروها در معابر فرعی نیز حضور می‌یابند.

وی در ادامه با اشاره به وجود خطوط راه آهن تهران - اهواز و تهران - تبریز در این منطقه افزود: دولت در این بخش باید برنامه خود را به طور شفاف اعلام کرده تا مشکلات مردم جنوب تهران برطرف شود.

وی همچنین ازدستگاههای دولتی خواست هرچه سریعتر برای اجرای برنامه‌های خود در نوسازی بافت‌های فرسوده منطقه ‪ ۱۷‬تهران را اجرایی کنند.

کد خبر 26220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز