یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران در بزرگترین کنفرانس سرطان امریکا می‌گویند داروهایی که دستگاه ایمنی را برای مبارزه به تومورها فعال می‌کنند، ممکن است به بیماران مبتلا سرطان پوستی ملانوم پیشرفته امکان دهند برای مدت طولانی‌تری از پیش به حیات خود ادامه دهند.

melanoma

به گزارش رویترز بر اساس داده‌های جدید منتشر شده در این کنفرانس جامعه سرطان‌شناسی بالینی آمریکا در شیکاگو  داروی ضدملانوم «یرووی» و همچنین ترکیب آن با یک داروی دیگر می‌تواند وضعیت درمانی بیماران هر دوی مبتلایان به بیماری پیشرفته و اندکی زودرس‌تر را بهبود بخشد.

داروی یرووی (Yervoy) یا ایپیلموماب ساخت شرکت بریستول-مه‌یرز پروتئین‌هایی را که به عنوان ترمزهای طبیعی دستگاه ایمنی عمل می‌کنند را مهار می‌کند و باعث می‌شود دستگاه ایمنی به طور موثری به سلول‌های سرطانی حمله کند برای درمان ملانوم منتشرشده یا مرحله ۴ - مرگبارترین سرطان پوستی- در سال ۲۰۱۱ تایید شده بود.

در این اجلاس شرکت بریستول- مه‌یرز نتایج چندین بررسی بر روی داروی یرووی و داروی دیگر ایمنی‌درمانی ضدسرطانش، نیولوماب (از گروه دارویی مهارکننده‌های پی دی- یک) که هنوز در مرحله تجربی قرار دارد، را منتشر کرد که نشان می‌داد این داروها چه به تنهایی و چه در ترکیب با یکدیگر در افزایش دادن طول عمر بیماران مبتلا به ملانوم پیشرفته موثرند.

نیولوماب و داروهای مشابهی که شرکت‌های داروسازی دیگر مانند مرک، روش، آسترازنکا در حال آزمایش‌شان هستند، نیز با آزاد کردن   ترمز پی دی- یک (PD-1) دستکاه ایمنی را بر ضد سرطان فعال می‌کنند.

کد خبر 261818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha