همشهری‌آنلاین: ساعت ۱۷:۲۰ دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۳ توفان شدیدی هوای تهران را دگرگون کرد. باد و باران که در ۱۰ روز گذشته آسمان تهران و برخی نقاط ایران را تحت تاثیر قرار داده بود عصر ۱۲ خرداد ماه با شدتی به مراتب بالاتر از روزهای گذشته در تهران و اطراف تهران وزید.

توفان و باد در تهران

باد و باران كه در 10 روز گذشته آسمان تهران و برخي نقاط ايران را تحت تاثير قرار داده بود عصر 12 خرداد ماه با شدتي به مراتب بالاتر از روزهاي گذشته در تهران و اطراف تهران وزيد.

اين باد شديد موجب شكسته شدن شيشه‌هاي برخي منازل و ساختمان‌هاي تهران شد. برق برخي مناطق تهران از جمله غرب تهران نيز در اثر اين وزش باد شديد قطع شد.

کارشناس اورژانس هم تهران از افزایش شمار تلفات طوفان بعدازظهر امروز در پایتخت خبر داد.

راهنده در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: براساس آخرین گزارشات دریافتی، شمار کشته‌های طوفان بعدازظهر امروز در پایتخت به چهار نفر افزایش یافته که سه نفر اول براثر سقوط درخت جان باختند و نفر چهارم نیز حوالی ساعت 17:20 از پشت بام یک ساختمان 5 طبقه به پایین پرت شد و جان باخت.

دکتر امین صابری‌نیا - رییس اورژانس کشور نیز گفت: بر اثر وزش طوفان کم‌سابقه بعدازظهر امروز در پایتخت برابر آمار اولیه تا کنون 3 تن از هموطنان بر اثر سقوط درخت در مناطق نارمک و جنت‌آباد و یک تن از بالای یک ساختمان جان باختند و 27 نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: 17 نفر از مجروحان در سطح شهر تهران به دلیل وزش باد شدید به دلیل عدم تعادل مجروح شدند و 10 نفر دیگر نیز که مسافر یک دستگاه اتوبوس در مسیر قم بودند با وزش طوفان و از دست رفتن دید راننده در تصادف اتوبوس مذکور مجروح و روانه بیمارستان شدند

ایرنا نيز نوشت: آسمان تهران هم اکنون به دلیل وزش توفان غبارآلود شده است.

یک کارشناس هواشناسی نیز گفت: امشب و طی چند شب آینده آسمان کلانشهر تهران شاهد رگبار و رعد و برق خواهد بود و این شرایط در ساعات بعد از ظهر بیشتر رخ می دهد.

تغییرات جوی در استان تهران باعث شد یک طرف آسمان تهران به شدت رنگ نارنجی بگیرد و طرف دیگر آن غبار آلود شود.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی استان تهران، به دلیل ارتفاع عمودی گرد و غبار، نور خورشید حداکثر یک ساعت گرفته می شود.

ˈمحمدعلی عزیز اقلیˈ به خبرنگار ایرنا گفت: سرعت وزش بار در اطراف فرودگاه مهرآباد تهران تا 130 کیلومتر در ساعت می باشد.

با توجه به اطلاعیه هواشناسی استان تهران وضعیت هوا در پی فعالیت سامانه بارشی در استان تهران و شدت وزش باد در بخش های شمالی استان تهران با رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی در بخش های جنوبی استان باد شدید و گرد و غبار پیش بینی شده است.

تندبادی با سرعت 108 کیلومتر در ساعت حوالی ساعت 16 عصر روز دوشنبه شهر ساوه را نیز درنوردید.

ˈاحد وظیفهˈ مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز اعلام کرد، وضعیت جوی موجود در تهران تا دو ساعت ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد، توفان از جنوب غرب شهر وارد شده و به سمت شرق، دماوند و فیروزکوه حرکت خواهد کرد.

فارس نيز نوشت: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دقایقی پیش آسمان در کلانشهر تهران و غرب کشور به شدت غبارآلود شد، گفت: سرعت وزش باد در تهران هم اکنون ۳۰ متر بر ثانیه است.

محمد اصغری اظهار داشت: آسمان پایتخت به دلیل وزش باد در اطراف کلانشهر تهران و همچنین شدت گرفتن وزش باد در غرب کشور به شدت غبارآلود شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: البته بخشی از شرایط آسمان تهران به دلیل افزایش ابر نیز هست.

اصغری گفت: سرعت وزش باد در فرودگاه امام خمینی 20 متر بر ثانیه و در فرودگاه مهرآباد 30 متر بر ثانیه است.

وی ادامه داد: وزش شدید باد در تهران تا یک ساعت آینده فروکش می کند و با آغاز رگبار و باران از غبارآلودگی این کلانشهر کاسته می‌شود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: گرد و غبار به پا خاسته ناشی از گرد و غبار در استانهای قم و مرکزی است.

وی بیان داشت: امشب و طی چند شب آینده آسمان این کلانشهر شاهد رگبار و رعد و برق خواهد بود به خصوص این شرایط در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد.

کد خبر 261327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha