چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

امیر حسین اعظمی: تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۱۷ ۹ خرداد در آخرین بازی دوستانه‌اش در اردوی اتریش به مصاف تیم ملی آنگولا خواهد رفت.

فوتبال

شاگردان کارلوس کی‌روش بعد از پایان این بازی به ایران بازخواهند گشت و این در حالی است که ایران برای شرکت در جام‌جهانی برزیل، 13خرداد ایران را ترک خواهد کرد. حالا مهم‌ترین اتفاق، انتخاب 23بازیکن نهایی است که قرار است افتخار حضور در مهم‌ترین تورنمنت ورزشی دنیا را به‌دست آورند. کی‌روش باید 23بازیکن را با خودش به برزیل ببرد و قبل از سفر ایران، این مربی پرتغالی 5بازیکن را باید از فهرست خودش کنار بگذارد. حالا کابوس خط خوردن 5بازیکن، برخی بازیکنان را آزار می‌دهد.کی‌روش هم کنار گذاشتن 5بازیکن را یک دردسر بزرگ توصیف کرده است.

کدام نفرات خط می‌خورند؟

کی‌روش برای انتخاب نفرات مورد نظرش به جمع‌بندی نهایی رسیده و فقط روی چند بازیکن تردید دارد. آخرین اخبار حاکی از آن است که سوشا مکانی، مهدی شریفی، حسین ماهینی، محمدرضا خانزاده و سردار آزمون گزینه‌های اصلی کنار گذاشته شدن از تیم ملی هستند؛ هرچند که شاید در آخرین لحظات نظر کی‌روش در مورد برخی از آنها تغییر کند.

در حال حاضر مصدومیت هاشم بیگ‌زاده یک موضوع مهم و تعیین‌کننده است و باید دید که آیا کی‌روش حاضر خواهد شد این بازیکن را به جام‌جهانی ببرد یا اینکه تصمیم دیگری خواهد گرفت. بیگ‌زاده در خوش‌بینانه‌ترین حالت شاید به بازی دوم ایران برسد و این احتمال وجود دارد که سرمربی تیم ملی از این بازیکن عبور کند.


سردار آزمون یکی دیگر از علامت سؤال‌های تیم ملی است. در حال حاضر رضا قوچان‌نژاد و کریم انصاری‌فرد 2مهاجم نوک تیم ملی هستند و بعید به‌نظر می‌رسد کی‌روش با قرار دادن آزمون در فهرست مسافران جام‌جهانی، 3بازیکن را در یک پست به برزیل ببرد. با این حال برخی معتقدند که او به این بازیکن اعتقاد دارد و احتمال حضور سردار آزمون هم در جام‌جهانی وجود دارد. اگر این اتفاق رخ دهد، احتمالا از بین بختیار رحمانی و احسان حاج‌صفی، یک نفر خط خواهد خورد. البته درصورتی‌که بیگ‌زاده در فهرست کی‌روش قرار نگیرد، رفتن آزمون به جام‌جهانی تقریبا قطعی خواهد شد و کی‌روش اسم حاج‌صفی و مهرداد پولادی را به‌عنوان 2مدافع چپ در فهرست خود قرار خواهد داد.

نگرانی از خط حمله

کی‌روش در این مدت بیشتر تمرکزش را روی دفاع تیمی و تقویت خط دفاعی گذاشت و خیلی‌ها معتقدند که این یک استراتژی درست از سوی سرمربی تیم ملی است. با این حال نکته نگران‌کننده به خط حمله تیم ملی مربوط می‌شود و خیلی‌ها معتقدند که قوای تهاجمی تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی در حد استاندارد نیست. هر چند بازیکنانی مثل دژاگه، شجاعی، قوچان‌نژاد، انصاری‌فرد و خلعتبری در بازی‌های گذشته نمایش قابل‌قبولی داشتند ولی بازی در جام‌جهانی شرایط خاص خودش را دارد. تیم ملی آخرین باری که در جام‌جهانی شرکت کرد در 3بازی فقط 2گل به ثمر رساند که هر دو گل توسط مدافعان(یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیاری‌زاده) به ثمر رسید. حالا باید منتظر ماند و دید که مهاجمان تیم ملی در برزیل خواهند درخشید‌یا نه.

کد خبر 260899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز