همشهری آنلاین: رییس مرکز تحقیقات ماهواره‌ای دانشگاه علم و صنعت ایران از ساخت ماهواره سنجش از دور دانشگاه علم و صنعت با عنوان «ماهواره ظفر» خبر داد و گفت:‌ امیدواریم تا پایان سال جاری این ماهواره جهت پرتاب به سازمان فضایی ارائه شود.

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر حسین بلندی دوشنبه 5 خرداد ماه در حاشیه بازدید دبیرکل سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه از دانشگاه علم و صنعت ایران، با ارائه‌ آخرین وضعیت ماهواره‌های در دست اقدام دانشگاه علم و صنعت، به ماهواره تدبیر اشاره کرد و گفت: ماهواره تدبیر نمونه‌ پیشرفته ماهواره نوید و در واقع چهار برابر از نظر عملکردی، تصویربرداری و موقعیت‌یابی بهتر از ماهواره نوید است.

وی دوربین با وضوع بالا، سیستم تعیین موقعیت، سیستم ذخیره و ارسال پیام برای ۱۶ گیرنده و طول عمر مداری تا دو ماه را از جمله ویژگی‌های ماهواره تدبیر عنوان کرد و گفت:‌ این ماهواره در حال حاضر تحویل سازمان فضایی ایران داده شده است.

بلندی، دیگر ماهواره‌ در دست ساخت دانشگاه علم و صنعت را ماهواره سنجش از دور ظفر عنوان کرد و گفت: این ماهواره امکان گرفتن تصویر با وضوح ۲۲.۵ متری و تعیین موقعیت را داراست و علاوه بر آن دارای محموله ذخیره و ارسال همزمان داده به ۲۵۶ کاربر است.

رییس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت اظهار امیدواری کرد که ماهواره ظفر تا پایان سال جاری برای پرتاب تحویل سازمان فضایی داده شود.

کد خبر 260761
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز